Sembuhkan Kayap Ular Dan Kenali Simptom-simptomnya..

Hari ni Eda nak share kat korang tentang kayap pulak.. 

Mengikit perubatan, kayap atau shingles ini disebabkan dari sejenis jangkitan virus yang dikenali sebagai varicella-zoster virus atau VSZ. Sebenarnya virus ini adalah virus yang sama dengan virus yang menyebabkan chikenpox. Virus ini biasanya akan berada dekat dengan pangkal saraf dan ianya membiak semula. Kebiasaannya terjadi disebabkan oleh masalah seperti stress/ tekanan, badan rase lemah, kecederaan pada kulit dan juga akibat masalah penyakit kanser..


Kawasan yang terkena jangkitan virus ini akan menjadi kemerah-merahan, kemudian ada yang menjadi ruam panas, malahan ada juga yang bernanah dan menjadi biji berbuih dan merebak ke kewasan yang lebih besar..


Kayap Ular.

Kayap ular biasanya menyerang dibahagian belakang badan seseorang. Dan kayap ular ini adalah kayap yang paling bahaya serta boleh membawa maut. Sekiranya berlarutan ia boleh mengakibatkan badan kurus akibat hilang selera makan. Ia boleh terjadi dimana-mana bahagian badan dan ia jenis kayap yang menjalar atau pon melilit. Sebagai contoh, jika ia bermula dari tengah belakang, kayap jenis ular ini boleh merebak menjadi semakin panjang sehingga mengelilingi badan hingga ke bahagain dada.




Namun ada juga kayap ular yang hanya menyerang dibahagian  dada sahaja. Selain dari itu ia juga boleh menyerang bahagian urat saraf 'rasa'. Buat pengetahuan, kebiasaannya ruam kayap ular ini berkumpulataupun berbaris mengikut lengkaran urat saraf  'rasa'. Apabila ini terjadi, individu tersebut akan merasa pening dan sakit diikuti pula dengan tumbuhan ruam. Kemudian berlakunya masalah 'conjuncvitis'.

Jika ini berlarutan, keadaan kulit boleh melecet, gatal-gatal dan pedih serta merta. Ia akan mengambil masa untuk sembuh dari beberapa hari ke beberapa minggu dan ada juga yang bertahun-tahun disebabkan faktor umur.


Simptom-simptom kayap.


1- Tekak berasa loya
2- Terasa seperti hendak demam


3- Pening berpanjangan


4- Badan rasa sengal
5- Badan dijangkiti ruam panas


6- Hilang selera makan
7- Pesakit alami sakit teramat sangat apabila disentuh pada kulit.


8- Pesakit akan dijangkiti gelembung air pada behagian tertentu di badan untuk jangkitan yang lebih teruk.
9- Timbul ruam panas.
10- Kulit terasa panas seperti terbakar
11- Kulit rasa geli-geli


12- Kulit juga akan terasa gatal-gatal 


Apa yang boleh anda lakukan jika dijangkiti penyakit kayap??

1- Segera berjumpa dengan doktor atau pakar perubatan kulit untuk nasihat dan rawatan.

2- Elakkan memakai pakaian yang ketat. Lebih sesuai memakai pakaian yang agak longgar agar kesakitan dapat dikurangkan sebabkan geseran pakaian dengan bagahain kulit.

3- Elakkan memakai pakaian yang panas. Maksudnya memakai baju yang baru diambil dari jemuran yang panas atau memakai baju atau seluar yang baru lepas diseterika.

4- Jangan memakai baju atau seluar yang basah. Ia akan memudahkan virus merebak lebih cepat.

5- Elakkan menggaru bahagian kayap. Lebih elok mengambil ubat dari doktor untuk mengelakkan rasa gatal itu dapat dikurangkan.

6- Semasa mandi sebaiknya anda menggosok perlahan-lahan kawasan yang berkayap itu dengan sabun.

7- Jika boleh, semasa anda dijangkiti kayap, elakkan dari mendekati ahli keluarga dan rakan-rakan kerana dikhuatiri mereka pula akan dijangkiti penyakit ini.

8- Menjaga pemakanan. Elakkan makan makanan laut yang agak bisa dan gatal.

9- Kurangkan makan buah atau sayur yang menjalar seperti labu, timun, tembikai dll.

10- Jika kayap sudah kering, jangan dikopek parunya. ia memadai dengan membiarkan sahaja bahagian kulit yang kering tadi tetanggal sendiri.


Ya Shaklee boleh bantu anda..

Di Shaklee ada menyediakan supplement untuk membantu merawat penyakit kayap. Supplement apa yang paling sesuai dengan penyakit ini ya??



Vivix sejenis tonik anti-penuaan anti-selular merupakan satu revolusi dalam usaha menentang penuaan pada tahap selular. Melalui kajian makmal, ramuan Vivix telah terbukti memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penyebab utama.

Dengan penggunaan Vivix selama 30 hari memberikan jumlah resveratrol yang setara seperti yang terdapat dalam 3000 gelas wain merah, dan bahan-bahan Vivix telah ditunjukkan dalam kajian makmal sebagai 10x lebih berkuasa dalam melambatkan mekansme utama penuaan berbanding resveratrol sahaja. Wain merah haram diminum, tetapi Vivix ada sijil halal. 

Resvestrol ini merupakan agen anti penuaan yang paling kuat dari alam semulajadi. Kesan anti-penuaannya juga adalah 60 kali lebih tinggi daripada Aspirin.


Kelebihan Vivix 

1- Memanjangkan tempoh hayat sel.
2- Memperbaiki sel-sel yang hampir musnah. Dalam bahasa pasar, sel yang pendek dipanjangkan semula.
3- Menguatkan sel-sel supaya tidak mudah musnah (perlindungan selular)
4- Mempertingkatkan fungsi sel.


Bagaimana Vivix berfungsi?

1- Membantu melindungi dan membaiki DNA sel.
2- Menggalakkan biogenesis mitokondria.
3- Positif kesan pengawal selia genatik.
4- Melambatkan pembentukan UMUR (Advanced produk End Glycation) protein
5- Menyokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular
6- Menyokong kesihatan otak
7- Menyokong fungsi imun
8- Menyokong kesihatan sendi
9- Menggalakkan sel panjang umur (sel pun ada hidup ada mati)
10- Menggalakkan kesihatan yang baik dan kesejahteraan hidup
11- Sebagai bekalan antioksidan iaitu melawan radikal bebas
12- Meningkatkan tenaga sel


Bahan-bahan Vivix adalah semulajadi

1- Tiada pewarna tiruan
2- Tiada perisa tiruan
3- Tiada pemanis tiruan
4- Tiada bahan pengawet.


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...