Pengumuman 0% GST Barangan Shaklee..



Sejujurnya ini adalah pengumuman paling menggembirakan buat eda..

Ya lah mana tidaknya, sebelum ni kalau nak beli barang Shaklee kami yang memang ahli Shaklee pon perlu membayar harga ahli berserta GST 6%.. Tetapi hanya boleh menjual harga runcit tanpa GST kerana kami tidak berdaftar sebagai pembayar GST dengan Kastam.. 

Jadi bila dikembalikan GST 0% ini memang sangat menggembirakan.. 

Oleh yang demikian, jika ada anda anda yang diluar sana yang memang pengguna tegar produk Shaklee tetapi masih belum manjadi ahli, hari ini adalah waktu yang paling sesuai untuk anda mendaftar menjadi ahli.. 

Ini kerana adalah, jika semasa ada GST 6%, yuran pendaftaran adalah RM79.50 (termasuk postage).. Tetapi dengan 0% GST ini RM65 (tidak termasuk postage) memang jimat banyak.. ni baru yuran pendaftaran, belum lagi dengan harga-harga produk Shaklee yang lain.. sangat berbaloi-baloi..



Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008


Hari Kedua Ramadhan: Jadikan Al-Quran Sebagai Teman Baik Anda..



Seronoknya.. dah masuk hari kedua kita berpuasa kan.. Alhamdulillah.. Syukur nikmat tuhan.. 

Untuk hari kedua ni, dah berapa muka surat Al-Quran yang anda dah baca? pahala berganda-ganda ni.. rugi kalau tak rebut peluang yang mungkin tahun depan kita belum tentu dapat rasa lagi.. 

Jangan lupa untuk kita jadikan Al-Quran sebagai teman baik kita.. bukan hanya untuk di bulan ramadhan ini sahaja, tapi cuba kekalkan sehingga sepanjang tahun.. Al-Quran sekarang bukan hanya boleh dibaca secara biasa dengan memengang dengan wuduk, tetapi boleh juga di dowload pada telefum pintar untuk memudahkan kita membaca.. bermacam-macam cara.. Di youtube pon ada banyak surah yang boleh kita pilih untuk baca.. semua di hujung jari sahaja..


Dan seperti yang eda janjikan semalam, hari ini eda nak sharekan tentang manu hari kedua untuk detox.. 

Menu hari kedua untuk detox adalah seperti dibawah:




Agak-agak boleh kenyang kan.. menu detox ni bukanlah mendera sangat.. kalau ikut betul-betul tak rasa lapar pon.. orang yang cakap akan lapar tu sebenarnya dierang tak buat pon.. cuma cakap saja.. apa yang penting anda makan ikut menu dan ikut supplement yang telah ditetapkan.. try it.. tak cuba tak tau.. 


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008

Setkan Misi Di Hari Pertama Ramadan Dengan Detox..



Selamat berpuasa gaiss.. 

Ya hari ni adalah hari pertama di bulan ramadan tahun ni.. Alhamdulillah Allah masih beri kita kesempatan untuk kita berjumpa dengan ramadan.. kumpul pahala sebanyak mungkin..

Mungkin ramai dikalangan kita yang dah mula set kan misi untuk bulan ramadan tahun ni..

Ada yang dah set berapa muka surat Al-Quran yang hendak dibaca dalam sehari, berapa rakaat solat terawih dan berapa banyak sedekah yang nak diberikan.. 

Dan tak lupa juga yang dah plan nak buat detox..


Apa itu detox?

Detox adalah proses mengeluarkan toksin/racun dari dalam tubuh. Proses ini juga boleh dihasilkan secara semulajadi di dalam tubuh oleh semua organ.. 


Bagaimana toksin boleh ada dalam badan?

Toksin boleh masuk ke dalam badan dengan: 

Faktor luaran-
- Udara yang disedut. (merokok, asap kenderaan dll)
- Makanan yang di makan (makanan segera, pengawit, pewarna tiruan, perasa dll)

Faktor dalaman-
- Bakteria bahaya dalam usus
- Emosi dan fikiran yang negatif
-Radikal bebas
- Stress
- Amonia dan ureum
- Asam urat (masalah sendi)


Nak buat detox tapi tak tahu apa yang boleh dimakan?

Anda boleh gunakan menu dibawah sebagai panduan..





Mudah sajakan.. Semua menu telah tersedia.. Anda hanya perlu ikut sahaja dan pastinya ini baru menu hari pertama.. nantikan eda update untuk menu hari kedua dibulan puasa esok ya.. 


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008

Selamat Datang Bulan Ramadan 1439H..


Allahuakhbar.. malam ni dah boleh bermula solat terawih.. sekejap saja kita dah berjumpa dengan bulan ramadhan lagi.. rasanya baru saja meraikan Hari Raya Haji yang lalu.. 

Alhamdulillah.. semoga Allah menyempatkan kita semua lalui bulan ramadhan ini hingga ke penghujungnya.. aminn..


Bila berpuasa ni eda mesti teringat waktu mengandung anak kedua beberapa tahun lepas.. Alhamdulillah eda rasa seronok dan berkeadaan baik-baik sahaja waktu puasa.. dan perkara paling seronok adalah eda tak perlu nak ganti puasa walau satu hari pon.. Allah memudahkan ibu hamil.. alhamdulillahh.. dan elok saja 30 Syawal selamat lahir anak eda tu.. syukur nikmat tuhan.. 

Tapi.. tapi.. tapi.. anda-anda yang hamil dan dah merancang nak berpuasa esok (Khamis 17-5-2018) nanti sebaiknya dapatkan nasihat dari doktor anda terlebih dahulu ya.. maklum sajalah, badan kita bukan semuanya sama.. pasti doktor yang merawat anda tahu secara terperinci tentang kondisi anda..

Di bawah ni eda ada letakkan sekali pandangan dan pendapat dari Prof Dr Imelda Balchin tentang puasa dan ibu hamil..




Berpuasa semasa hamil.
Ada sebabnya kenapa Allah tidak mewajibkan ibu yang hamil ataupun ibu menyusu berpuasa, dan Allah juga tidak mengharamkan jika hendak berpuasa. Ini terpulang kepada ibu masing-masing, tetapi saya galakkan ibu hamil yang hendak berpuasa bertanya dahulu kepada pegawai/pakar perubatan sebelum berpuasa.
----------------------------------------------
Apakah perubahan physiology badan wanita apabila hamil?
1) Pertama sekali, pengaliran darah daripada jantung ibu kepada rahim dan uri akan meningkat 10 kali ganda untuk membekalkan oxygen dan khasiat kepada janin. Bermula dari hanya 80ml setiap minit sebelum hamil ke 600-800ml setiap minit bila sampai ke akhir peringkat kehamilan. Pada masa ini, sebanyak 20% darah yang dipamkan keluar daripada jantung ibu akan sampai ke rahim ibu, dibandingkan dengan hanya 2% sebelum hamil. Ini menunjukkan betapa kuat badan ibu berkerja bila hamil.
2) Untuk membenarkan darah sampai ke rahim dan uri tanpa sebarang halangan, tekanan darah ibu menjadi lebih rendah semasa hamil. Tekanan darah yang rendah ini boleh menyebabkan setengah ibu hamil merasa nak pitam-pitam sedikit bila tiba-tiba berdiri atau bila berdiri dengan lama. Selain daripada itu, jumlah darah ibu meningkat lebih dari 1.5 Litre semasa hamil.
3) Jantung berkerja dengan lebih kuat lagi daripada wanita yang tidak hamil, walaupun semasa rehat, dan ini menyebabkan kadar degupan jantung yang lebih tinggi (increased heart rate) daripada wanita yang tidak hamil. Kadar degupan jantung naik sebanyak 10-25%, dan darah yang dipam keluar daripada jantung (cardiac output) naik sebanyak 50% jika dibandingkan dengan sebelum hamil. Kadar degupan jantung akan naik lebih tinggi lagi jika badan ibu kegersangan akibat kurang meminum air. Secara tidak langsung kadar degupan jantung janin juga akan naik lebih tinggi lagi jika kadar ibu juga tinggi.
4) Untuk mengelakkan pendarahan yang berlebihan selepas uri lekang daripada dinding rahim selepas bersalin, darah ibu semasa hamil adalah lebih pekat daripada sebelum hamil. Hormon ibu semasa hamil menyebabkan hati membuat lebih protin yang memekatkan darah, dan inilah caranya Allah melindungi ibu bersalin daripada pertumpahan darah yang berlebihan.
Tetapi, kepekatan darah yang lebih tinggi semasa hamil ini juga meninggikan risiko mendapat darah beku (venous thromboembolism, atau VTE) sebanyak 6 kali ganda. VTE berlaku kepada 1-2 per 1000 ibu hamil dan boleh membahayakan nyawa ibu. Risiko ini bertambah tinggi lagi jika badan mengalami kegersangan akibat tidak minum atau muntah-muntah yang berterusan, jika pernah mendapat masalah VTE, jika mempunyai berat badan yang berlebihan, jika manaiki kapalterbang perjalanan jauh selama lebih daripada 4 jam, jika usia lebih daripada 35 tahun, jika demam disebabkan jangkitan kuman yang memerlukan antibiotik, dan selepas baru bersalin 42 hari.
5) Darah ibu sentiasa membekalkan gula glukos kepada janin, dan bila berpuasa, kandungan gula di dalam darah ibu yang hamil adalah lebih rendah daripada kandungan gula wanita berpuasa yang tidak hamil. Ibu yang hamil lebih cepat letih, dan bila kandungan gula menjadi sangat rendah akan lebih cenderung merasa loya dan muntah-muntah, terutama sekali pada peringkat awal kehamilan.
6) Apabila rahim semakin membesar, terdapat tekanan dari bawah yang menolak perut ibu ke atas. Tekanan ini menyebabkan ibu hamil tidak boleh makan banyak-banyak. Ramai yang mendapat kepedihan ulu hati (heartburn) terutama selepas makan, dan muntah kembali. Ibu yang mengalami masalah ini hanya boleh makan sedikit-sedikit tetapi hendaklah makan dengan lebih kerap untuk mendapat kalori yang cukup.
7) Untuk membekalkan khasiat kepada janin, hormon progesterone yang dikeluarkan daripada uri akan memperlahankan pergerakan makanan yang hadam di dalam usus (reduced motility), supaya lebih banyak khasiat dan air boleh diserap dari usus ke dalam darah ibu, sebelum yang baki itu keluar sebagai najis. Bila dibandingkan dengan wanita yang tidak hamil, pergerakan di dalam usus mengambil masa yang lebih lama, dan itulah yang menyebabkan najis yang lebih keras dan masalah sembelit yang lebih kerap dihadapi oleh ibu yang hamil. Masalah ini boleh bertambah lagi jika tidak minum secukupnya.
Disebabkan 7 perkara di atas, saya selalu menggalakkan ibu yang hamil supaya minum secukupnya, sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari (terutamanya jika masalah sembelit atau ada risiko VTE seperti di atas), kurangkan pemakanan setiap kali makan tetapi memakan dengan lebih kerap, dan jangan makan sebelum tidur untuk mengelakkan heartburn.
-----------------------------------------------
Tidak ada banyak kajian perubatan yang menilai kesihatan ibu hamil dan janin selepas sebulan berpuasa dengan lengkap.
Kebanyakan ibu yang hamil tidak berpuasa. Ada kajian dari luar negara (USA dan UK) yang hanya menggunakan maklumat banci negara. Ia menunjukkan jika Ibu hamil itu seorang Islam, hamil ketika bulan puasa, ia mendapati anak yang dilahirkan adalah lebih kecil dan mempunyai lebih masalah persekolahan apabila besar. Kajian ini bukanlah yang berpiawai tinggi sebab ia hanya mengira bilakah anak yang Islam itu dilahirkan dan membuat andaian yang semua ibu hamil yang Islam itu berpuasa. Sedangkan ibu Islam di negara barat, kebanyakannya berasal dari Pakistan dan Bangladesh, dan anak mereka memanglah selalunya lebih kecil lagi daripada orang Puteh, kerana sifat keturunan mereka. Lagipun, ramai anak mereka tidak fasih berbahasa Inggeris di sekolah dan akan ada lebih masalah persekolahan dan masalah pencapaian akademik di peringkat permulaan. Kajian yang berat sebelah macam ini boleh kita abaikan keputusannya.
Tidak ada kajian yang berpiawai tinggi. Tidak ada randomized controlled trial.
Kajian yang berkualiti sederhana pula menunjukkan tidak ada kesan negative terhadap kesihatan bila ibu hamil berpuasa bila dinilai saiz anak ketika lahir. Tetapi bila dikaji saiz uri ibu yang berpuasa, ia lebih kecil daripada sepatutnya bila dibandingkan dengan uri ibu yang tidak berpuasa. Jika ibu hamil berpuasa pada musim panas di negara barat, yang waktu siang lebih panjang dan masa puasa yang lebih lama, kita mula melihat bukti yang pembesaran janin terganggu.
Ada juga dua kajian yang menunjukkan ada kesan terhadap pembesaran janin jika ibu berpuasa pada tiga bulan pertama kehamilan.
------------------------------------------------
Justeru itu,
Dari segi kesihatan, walaupun tidak digalakkan, ibu hamil yang sihat dengan janin yang sihat selepas tiga bulan pertama (selepas first trimester) boleh berpuasa jika hendak berpuasa. Jika berasa lemah, atau loya, hendaklah berbuka puasa. Jika pergerakan janin berkurangan (selepas 28 minggu kehamilan), hendaklah berbuka puasa dan terus ke hospital untuk penilaian CTG dan ultrasound untuk menilai pembesaran janin.
Ibu hamil yang tidak sepatutnya berpuasa:
1) Tiga bulan pertama kehamilan (first trimester)
2) Ada risiko VTE yang sederhana atau tinggi
3) Ibu yang demam, tidak sihat atau muntah-muntah
4) Ibu yang mempunyai risiko tinggi pre-eclampsia, atau penyakit autoimmune, atau penyakit jantung.
5) Ibu yang mempunyai penyakit kencing manis (type 1 diabetes, type 2 diabetes, atau GDM yang memerlukan rawatan metformin/ insulin)
6) Ibu yang janinnya dikenalpasti mempunyai masalah pembesaran
7) Ibu menyusu (ataupun tidak menyusu) di dalam masa berpantang. Kadangkala darah nifas hanya dua minggu, tetapi kepekatan darah adalah masih tinggi pada 6 minggu selepas bersalin.
8)Berpuasa pada musim panas dengan waktu siang yang lebih panjang di negara barat.
Sila lihat gambar terakhir. Ini menunjukkan perbandingan kandungan gula dalam darah bagi mereka yang berpuasa dan tidak berpuasa dan mereka yang mempunyai penyakit kencing manis.
Paras gula yang naik turun tak terkawal ini untuk sebulan jika hamil boleh menjejaskan kesihatan janin, meningkatkan risiko pre-eclampsia, kelahiran pramatang dan pembedahan Caesar.
Bagi ibu yang mempunyai GDM (penyakit kencing manis semasa hamil sahaja) yang boleh dikawal melalui penjagaan pemakanan dan bersenam, tanpa memerlukan rawatan metformin atau insulin, boleh berpuasa jika boleh terus mengawal bacaan gula di dalam darah pada bulan puasa. Masalahnya bukanlah bacaan gula semasa berpuasa tetapi bacaan gula yang tinggi melambung selepas berbuka, sebelum sahur dan selepas sahur. Saya syorkan mengambil bacaan gula 2 jam selepas berbuka puasa, sebelum sahur, dan dua jam selepas sahur. Jika dua jam selepas makan, bacaannya melebihi 6.7, sila berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan ubat metformin. Tetapi jika bacaan masih tinggi juga selepas menerima rawatan metformin, lebih baik tidak berpuasa dan kawal semula pemakanan seperti sebelum bulan puasa.
Selamat menyambut bulan Ramadan. Yang tak boleh berpuasa pun boleh beribadah seperti yang berpuasa. Allah yang maha mengasihi. Ada sebabnya ibu yang hamil atau menyusu tidak diwajibkan berpuasa. Tiada kesalahan kalau tak berpuasa bagi ibu hamil atau ibu menyusu.
Prof Dr Imelda Balchin,
Pakar Perunding Maternal & Fetal Medicine,
Pusat Perubatan Universiti Malaya,
Kuala Lumpur.



Jelas kan.. Namun begitu, kalau ada juga ibu-ibu hamil yang masih terus nak berpuasa, anda juga boleh cuba Set Berpuasa Shaklee ni.. 




Meal Shakes French Vanilla
Rasa Kenyang Dengan Khasiat Yang Penting
Pastikan ibu anda mempunyai nutrisi yang diperlukan sebagai
persediaan berpuasa. Lengkap dengan serat makanan,
asid amino, kalsium dan zink, minuman berkhasiat ini
mengandungi:
• Protein untuk membina dan memperbaiki tisu badan.
• Kalsium untuk membantu perkembangan tulang yang kuat.
• Vitamin dan mineral penting lain untuk fungsi tubuh yang
optimum.

• 1 gelas sahur untuk
meningkatkan rasa kenyang
dan bertahan lama.
• 1 gelas iftar untuk melegakan
perut selepas seharian berpuasa
dan mencegah daripada makan
terlalu banyak


ESP
  • Mempunyai indeks Glisemic yang rendah yang bukan sahaja bagus untuk pesakit kencing manis, namun menyebabkannya dihadam secara perlahan-lahan oleh perut yang menyebabkan tenaga dilepaskan secara perlahan-lahan dan konsisten untuk rasa kenyang yang lama. 
  • Untuk ibu menyusu pula, ia membantu di dalam penghasilan susu ibu yang berkualiti kerapa protien merupakan komposisi penting di dalam susu ibu. Yang paling best, susu ibu kelihatan pekat dan berkrim! (Pengalaman sendiri)
  • Untuk pesakit gastrik pula tak perlu susah hati. Sebab ESP yang bersifat alkali mampun menyeimbangkan asid di dalam perut disamping membaiki sel-sel perut yang tercedera disebabkan asid tersebut.

Performance® Natural Orange
Kekal terhidrat sepanjang hari, dengan elektrolit
penting untuk memastikan ibu terhidrat sepanjang
Ramadan dengan OPTI-LYTE™, gabungan
campuran formulasi proprietari dan campuran
unik karbohidrat yang membantu:
• Menambah elektrolit.
• Membolehkan badannya menghasilkan tenaga
segera serta tenaga kekal agar dia aktif.


Nak tau rahsia puasa penuh mak yong dalam bulan ramadhan?? kene la tengok video kat bawah ni dulu..   






Akak yang alah terok pon boleh puasa penuh.. Siapa cakap mak yong tak lalu nak puasa.. boleh je kan.. tapi kalau memang dah tak lalu dan akan lebih memudaratkan kesihatan memang elok lah tak puasa.. walau pun puasa tu wajib tapi boleh digantikan pada bulan lain.. 

Nak bagi sedikit nasihat buat kawan2 yang mungkin tengah pregnant dan bakal menempuh bulan ramadhan dalam bulan jun nanti, diharap agar kawan2 buat sedikit persediaan untuk berpuasa bersama si comel yang dalam perot tu.. nutrisi kene cukup.. minom air yang banyak waktu malam memang sangat membantu.. pas tu try la dulu set ibu mengandung Shaklee.. apa la salahnya kite melabur sedikit buat diri dan baby dalam kandungan kite kan.. mengandung bukan selalu.. jadi masa ni la kite nak kongsi vitamin dan nutrisi yang kite makan bersama2 dengan baby dalam perut.. kalau bukan kite yang nak jaga baby ni sape lagi nak jaga.. bukannya baby dalam perot kite ni boleh pegi menumpang dalam perot orang lain.


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008

Anda Tak Perlu Makan Vitamin KALAU..


Ya betul.. anda semua tak perlu pon makan vitamin KALAU..

- anda boleh makan makanan yang seimbang mengikut piramid makanan yang sihat dan betul. (Maksud makanan sihat disini adalah makanan yang bebas dari racun serangga, racun rumpai dan segala macam racun serta ditanam secara organik).

- anada tidak terdedah dengan sebarang pencemaran asap seperti asap dari rokok dan kenderaan.

- anda tidak minum arak.

- anda tidak merokok.

- anda hanya makan sayur-sayuran organik sahaja.

- anda hanya makan buah-buahan yang anda tanam sendiri dan bebas dari sebarang jenis racun.

- anda bela dan makan ayam, kambing serta lembu yang haiwan ternakan ini hanya makan makanan yang bersih dan organik sahaja.

- anda tak pernah tidur lewat dan tak pernah stress.

- anda makan ikan salmon segar setiap hari untuk bekalkan omega 3 yang pastinya tidak terdedah dari pencemaran.

- anda makan sayur yang segar. Jika dimasak nutrisinya hampir hilang separuh dan juga perlu makan lima hidangan sayur serta buah setiap hari yang berlainan warna..


Mudah sahaja untuk jaga kesihatan tanpa perlu di topup dengan vitamin. Jika anda mampu lakukan semua diatas, pastinya anda adalah orang yang tidak memerlukan vitamin..

Jika anda tak mampu lakukan semua diatas, saya sedia membantu..



Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008



Dah Tunaikan Kewajipan Kita Sebagai Warga Malaysia?






Dah tunaikan kewajipan kita sebagai warga Malaysia!
Yang belom, Jom mengundi!
Bersama-sama kita membina masa depan yang lebih cerah untuk negara yang tercinta 🙂
Undi itu RAHSIA!

Rahsia eda sentiasa cergas dan sihat. 

Kita vote kesihatan berpanjangan bersama Shaklee!


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008

Vote For Health..



Untuk pengetahuan PRU14 ini adalah pengamalan membuang undi buat pertama kali buat eda..

Sejujurnya eda rasa sangat teruja dan tak sabar untuk pulang ke kampung halaman..

Semoga sesiapa sahaja yang menang dalam pilihan raya kali ini, dapat mentadbir negara sebaik mungkin.. Walau siapa pon yang memerintah, eda pasti tujuan dan objektif yang sama iaitu mahukan negara kita lebih maju pada masa akan datang..





Tetapi jangan lupa untuk terus mengundi dan kekalkan kemenangan kepada SHAKLEE untuk kesihatan optimum..




Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...