Sentiasa Bersih Dan Kekal Selamat Dari Covid 19 Dengan Basic H..




Korang tahu tak banyak tugasan yang kita buat lakukan dirumah boleh kita lakukan dengan Basic H.. Basic H ini adalah pembersih serba-boleh.. Kenapa eda katakan ianya pembersih serba boleh? Nanti eda akan terangkan satu persatu mengapa ianya selamat, berkesan dan mesra alam..

Sebelum itu, eda nak syorkan kepada anda macam mana nak bancuh Basic H agar lebih manjimatkan penggunaannya.. 


Mudah saja.. dengan 500ml air anda boleh campurkan dengan 1ml Basic H.. sangat menjimatkan.. 


Berikut ada beberapa cara yang anda boleh gunakan untuk pastikan rumah anda bersih dan selamant:


1- Mainan Kanak-kanak.



Eda tau kita ni sebagai ibu mesti rasa tak tenteram selagi mainan anak-anak belum di semburkan atau di lap dengan Basic H.


2- Kerusi Bayi



Ya kerusi bayi yang anak kita duduk juga haruslah selamat dari segala kuman.. Mudah sahaja dengan sembur dan lap dengan kain sehingga bersih..

Jangan risau dengan sepahan yang anak anda buat.. Basic H pasti berkesan menghilangkan kotoran tanpa meninggalkan sisa berbahaya.


3- Talifon Bimbit



Talifon bimbit juga salah satu barang peribadi kita yang terdedah dengan kuman.. Maklum sahajalah zaman sekarang ni orang asuk ke tandas pon bawa talifon bimbit kan..

Jadi, anda boleh sembur Basic H pada kain dan lap di permukaan telefon anda dengan kerap. Untuk cucian yang lebih bersih anda boleh tanggalkan 'cover' telefon dan lap sehingga betul-betul bersih.


4- Tombol Pintu



Ini adalah salah satu objek dalam rumah yang paling kerap disentuh tetapi sering dilupakan dan ia memerlukan pembersihan yang kerap.. apa yang boleh anda lakukan adalah hanya sembur Basic H dan lap sehingga bersih.


5- Troli



 Waktu zaman Covid19 ni kita perlu jaga keselamatan dengan membawa Basic H bersama-sama anda kemana sahaja anda pergi.. Cuma semburkan pada pemegang troli dan semburkan sedikit pada tangan sejurus menyentuh permukaan di tempat awam.. 


6- Kereta (Dalaman dan luaran)



Buat pengetahuan anda, Basic H adalah cairan yang lembut tetapi cukup kuat untuk menjadikan kerja membersih lebih murah dan berkesan. Untuk ruangan kereta anda hanya perlu semburkan pada bahagian dalaman kereta terutama stereng iaitu bahagian yang paling kerap disentuh.

Cuci kereta

Untuk cucian kereta, kita boleh campurkan 15ml Basic H dalam 4.5 liter air. Cuci satu bahagian kecil pada satu masa dan bilas.. Kemudian lap cermin hadapan, pintu dan tombol pintu selepas dibilas. biarkan bahagian lain kering tanpa sebarang tanda atau jalur..


7- Semua permukaan rumah



Tidak dilupakan meja, kerusi, kauter dapur, sofa kulit dan pokok di dalam rumah, semua itu boleh kita gunakan Basic H pada sebarang permukaan tanpa meninggalkan sisa kotoran.

Sedikit tips yang eda boleh berikan adalah, untuk barangan kulit, titiskan dua titis Basic H pada span lembap dan lap barang itu sehingga kering.


Satu Pembersih, Pelbagai Kegunaan dan Manfaat



- Sangat Pekat - boleh membuat 473 botol cecair pembersih.
- Pembersih pelbagai guna - menghilangkan kotoran kesan minyak dan daki hitam daripada sebarang permukaan yang boleh dicuci dalam dan luar.
Menanggalkan gris dan kotoran degil tanpa meninggalkan sisa yang berbahaya.
- Formula yang tidak perlu dibilas, tiasa kesan sisa dan tidak meninggalkan kesan kotoran.
- Tanpa toksik dan bahan haruman



Apa yang eda dapat syorkan kepada anda adalah dengan pembersih serba boleh ini adalah terus menggunakan Basic H dan pastinya anda tidak akan kembali kepada jenama biasa.. Jadikan Basic H menjadi pilihan ibu-ibu seluruh Malaysia kerana ia selamat, berkesan dan semulajadi..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati
♥ 10109-41-00018190-3 BSN Nor Hidawati Kadiso

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Pulau Pinang
Kepala Batas - Anis Rainanah 010-397 9254  

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima - 016-636 1793
Umi Fadzilah - 012-409 0008
Shelyna - 012-243 8443




Hari Ke Tujuh Ramadhan: Saling Bermaaf-maafan Sesama Kita..


Tazkirah hari ke tujuh.. topik hari ini adalah saling bermaaf-maafan sesama kita.. 

Bukan hanya dalam bulan ramadhan sahaja kita perlu bermaaf-maafan, tetapi sepanjang masa juga kita dibolehkan untuk bermaaf-maafan.. tetapi untuk topik ini eda lagih gemar jika kita mengulasnya tentang bermaaf-maafan sebelum masuknya bulan ramadhan.. 


1- Bersihkan hati untuk memasuki bulan yang suci.

Ini kerana Ramadhan marupakan bulan suci dan mulia, maka hati juga harus bersih dari penyakit-penyakit rohani. Manusia itu sifatnya kompleks, pasti ada beberapa hal yang membuatkan mereka renggang. Untuk membuat hati menjadi lapang dan ikhlas dalam memasuki bulan ramadhan, saling memaafkan antara satu sama lain haruslah dilakuka..


2 - Menghilangkan sifat-sifat buruk yang lebih kepada duniawi.

Dalam hubungan sosial, kadang kala ada sifat duniawi yang tidak sengaja dilakukan dan menyakiti perasaan orang lain. Manusia memang tak lekang dari membuat kesilapan dan dosa, kadang kala ada kata-kata dan perbuatan yang melencong daripada kebenaran. Untuk menghapuskan sifa-sidat duniawi tersebut, kita harus meminta maaf atas segala kesalahan menjelang bulan puasadan pasti akan membuat hati kita lebih menjadi tenang.


3 - Puasa menjadi lebih afdhal

Oleh kerana kita sudah bermaafan satu sama lain, ibadah puasa yang kita lakukan tentu sahaja akan lebih afdhal untuk dijalankan. Pada waktu hubungan kita sesama manusia baik. maka hubungan kita dengan Allah juga tentu saja baik juga. Dengan cara ini juga kita boleh memperbanyakkan amalan-amalan di bulan puasa dengan tennag dan terjaga.


4 - Supaya lebih khusyuk beribadah

Sudah pasti kita akan lebih khusyuk semasa melakukan ibadah berpuasa kerana sudah saling bermaafan dengan orang lain. Kita juga akan lebih fokus mendekatkan diri dengan Yang Maha Kuasa dengan ibadah-ibadah sampingan pada bulan puasa yang lain. Pastinya kita tak mahu melalui bulan Ramadhan ini berlalu begitu sahaja tanpa diisi dengan pelbagai kegiatan ibadah kan.


5- Mengeratkan silaturrahim dan persaudaraan

Secara tak langsung dengan bermaaf-maafan ni kita dapat mempereratkan silaturrahim antara sesama manusia. Hal ini jadi waktu yang sangat indah apabila kita sudah saling mengeratkan hubungan tanpa dibatasi oleh orang yang berbeza pandangan.. 

Jadi kesimpulannya korang dah mintak maaf tak sebelum bulan ramadhan hari tu?? Kalau belum jangan risau.. Masih belum terlambat lagi.. hari ini pon boleh bermaaf-maafan kan.. 



Okeh habis dah cerita tentang bermaaf-maafan.. seperti biasa, eda nak share pasal manu detox hari ke tujuh.. 



Menu hari ke tujuh pon nampak menarik kan.. siap ada ayam stim.. siapa kata makanan orang detox ni tak menarik.. tak menyelerakan dan tak mengeyangkan.. semua tu adalah pandapat dari orang tak pernah dan tak tahu pon tentang detox.. 

Habis dah menu untuk tujuh hari menu dalam bulan puasa ni yang korang boleh ikut.. insyaAllah kalau konsisten korang buat dalam masa dua minggu pasti nampak perubahannya.. 


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati
♥ 10109-41-00018190-3 BSN Nor Hidawati Kadiso

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Pulau Pinang
Kepala Batas - Anis Rainanah 010-397 9254
Kepala Batas - Afza Zulaika 017-533 4050  

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima - 016 - 636 1793
Umi Fadzilah - 012-409 0008
Shelyna - 012 -243 8443

Hari Ke Enam Ramadhan: Jaga Deria Daripada Perkara Yang Lagho..


Alhamdulillahh dah hari ke enam.. lagi sehari dah nak masuk seminggu kita berpuasa.. syukur nikmat tuhan.. 

Ada ada terbaca tentang menjaga deria pada bulan puasa ni dari perkongsian Ustaz Muhamad Abdullah Al Amin yang dibicarakan pada pendengar di IKIM fm


Deria mata.

Pada bila-bila masa, dan terutamanya pada bulan ramadhan ini, umat Islam disuruh untuk menjaga pandangan mata. Kita dilarang memandang benda haram atau benda-benda mahruh atau najis. Sebaliknya kita disuruh untuk memandang benda-benda yang luas contohnya: langit, bintang-bintang, lautan, alam yangkehijauan dan juga selain itu melihat wajah ibu dan memandang wajah pasangan dengan pandangan kasih sayang maka Allah akan pula memandang mereka berdua dengan pandangan rahmat.

Turut menjadi penyejuk mata adalah dengan memandang perkara yang membawa ingatan kepada kekuasaan Allah SWT seperti Kaabah dan Al Quran.


Deria Telinga.

Adalah tidak kurang pentingnya penjagaan yang baik bagi deria ini. Umat Islam disaran untuk menghiaskan diri, rumah, masjid dengan wangi-wangian. Ketika menjalani ibadah puasa, Ustaz Muhamad mengingatkan kita adalah Mahruh hukumnya untuk memberus membasuh mulut selepas Zohor kerana tidak selesa dengan bau mulut, sedangkan bagi Allah ia adalah wangi di sisiNya kerana keikhlasan berpuasa kita.


Deria Rasa (Mulut)

Ada dua perkara yang perlu dipelihara ketika berpuasa mahupun ketika hari-hari biasa seorang Muslim dalam penjagaan deria rasa dan mulut ini. Pertama adalah menahan diri dari kebiasaannya untuk menjamah makanan pada siang hari. Dengan terhentinya makan melalui ibadah berpuasa ini, ia memberikan kegembiraan menikmati makanan ketika berbuka puasa. Inilah yang dikatakan tentang dua kegembiraan atau dua kenikmatan sepertimana hadis iaitu kegembiraan ketika waktu berbuka puasa dan ketika bertemu dengan Allah membawa amalannya nanti.


Deria Sentuh (Kulit)

Turut diingatkan adalah deria merasa sentuhan iaitu apa yag boleh dipegang oleh seseorang. Pastikan kita tidak mengambil atau membuat sesuatu yang dimurkai oleh Allah baik yang jelas haram hukumnya mahupun mahruh dan syubhah bagi mendidik diri sentiasa bersikap jujur pada setiap masa.


Pentingnya menjaga deria-deria diatas adalah kerana ianya membawa kita kepada matlamat puasa iaitu ketakwaan yang sebenar-benarnya. Melalui ketakwaan kita akan setiasa mempunyai rada diperhatikan Allah dalam setiap perbuatan. Maka dengan terpeliharanya anggota badan, yang menjadikan seseorang hamba itu seorang yang tenang hatinya, rasional fikirannya serta berhikmah dalam perlakuannya. Ini adalah pati bagi kejayaan untuk berjaya di dunia dan akhirat.. 


Ha best kan cerita pasal menjaga deria di bulan puasa ni.. panjang lebar dan sangat terang penjelasannya.. 

Okeh habis dah pasal deria, seperti yang eda janjikan eda nak share tentang menu sahur dan berbuka untuk hari ke enam..



Nampak banyak kan menu waktu berbuka ni.. ada ikan masak masam manis, ada kangkong.. nampak sangat seimbang kan ada sumber protein dan mineral serta zat besi.. menarik kan.. 


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati
♥ 10109-41-00018190-3 BSN Nor Hidawati Kadiso

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Pulau Pinang
Kepala Batas - Anis Rainanah 010-397 9254  

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima - 016-636 1793
Umi Fadzilah - 012-409 0008
Shelyna - 012-243 8443


Hari Ke Lima Ramadhan: Bertukar-tukar Juadah Berbuka Puasa..


Bila dikenang balik waktu zaman kanak-kanak dulu arwah emak memang selalu akan suruh hantar juadah berbuka dekat arwah embah (emak kepada abah).. selalunya memang eda je la yang pergi sorang-sorang ke rumah arwah embah sebab eda anak bongsu.. bila dah sampai rumah embah, embah pulak kasi duit lima puluh sen.. buat jajan katanya.. Allahuakhbar.. rindunya masa tu.. tak habis itu saja.. embah pon kasi juadah juga.. walau embah duduk rumah seorang tapi embah rajin juga memasak.. paling eda ingat embah bagi kuih cucur badak.. sedap sebab embah suka buat intinya pedas sikit.. Allahuakhbar.. dah terliur pulak.. 

Semua tu dah tinggal kenangan.. terima kasih buat arwah emak, arwah abah dan arwah embah sebab dah beri banyak memori yang seronok waktu eda kecil dulu.. Al-Fatihah buat leluhur kita.. tanpa mereka kita juga tak akan ada di sini..

Berbalik kepada aktiviti bertukar-tukar juadah ini, eda rasa lebih kepada mengekalkan hubungan silaturrahim sesama jiran mahupun sanak saudara yang berhampiran kawasan rumah.. 

Selain itu juga amalan bertukar juadah ini sebagai sedekah untuk jiran tetangga yang kurang berkemampuan..

Oleh yang demikian, amalan bertukar juadah ini sangat baik diteruskan, bukan hanya untuk mengekalkan silaturrahim di kalangan jiran tetangga, malan kita juga turut akan disenangi kalangan jiran.. Alhamdulillahh..


Sudah hari ke lima berpuasa hari ini kan.. apa yang eda janjikan, hari ini eda nak share manu detox untuk hari kelima.. 





haa... menu hari ni banyak.. seronok ni dapat makan.. mesti kenyang sangat.. nampak macam berat je kan.. tak pe mesti boleh habiskan.. insyaAllahh.. nak try tak??? 

Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati
♥ 10109-41-00018190-3 BSN Nor Hidawati Kadiso

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Pulau Pinang
Kepala Batas - Anis Rainanah 010-397 9254  

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima - 016-636 1793
Umi Fadzilah - 012-409 0008
Shelyna - 012-243 8443

Hari Ke Empat Ramadhan: Solat Tarawikh Setiap Malam Di Bulan Ramadhan..



Bila kita teringat bulan puasa memang tak boleh lari dengan ibadah solat tarawikh.. Memang mengimbau zaman sekolah dulu.. masuk sekolah menengah dok kat asrama pon ada solat tarawikh juga.. tapi kena cepat-cepat.. pukul 9.30 malam dah siap solat.. sebab nak siapkan homework pulak.. 

Dan tahun ni sangat berbeza sebab tak boleh nak pegi surau nak solat berjemaah.. tapi tak apa, masih ada suami yang boleh jadi imam solat tarawikh.. alhamdulillahh.. musim covid19 ni memang kena buat mana yang mampu sahaja.. bersyukurlah.. 

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah RA katanya: Saya telah mendengar sabda Rasulullah SWT mengenai Ramadhan: Sesiapa yang mendirikan sembahyang (Tarawikh) dalam bulan itu dengan penuh keimanan dan mengharapkan keredaan Allah, akan diampunkan segala dosa yang dilakukan sebelum itu..

Hukum mengerjakan solat tarawih adalah sunat muakkad (sunat yang sangat dituntut) bagi dikerjakan oleh orang-orang Islam lelaki dan perempuan pada tiap-tiap malam bulan Ramadhan sama ada secara berseorangan atau berjemaah.

Menurut Imam Al Ghazali dalam buku Rahsia-rahsia Solat, walaupun solat Tarawikh boleh dilaksanakan secara sendirian tanpa berjemaah, solat Tarawikh yang dilakukan secara berjemaah lebih afdal, sama seperti pendapat Umar RA yang mengingatkan bahawa sebahagian solat nawafil telah disyariatkan dalam solat berjemaah. 

Okeh habis dah eda cerita pasal solat tarawikh.. eda just nak lampirkan pula menu untuk sahur dan iftar yang korang boleh gunakan sebagai panduan untuk plan detox anda.. 






Semalam punya manu nampak macam berat sikit kan.. jadi hari ni dia kasi menu yang ringan pulak.. cepat sikit perut tu nak kempis kan..



Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati
♥ 10109-41-00018190-3 BSN Nor Hidawati Kadiso

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Pulau Pinang
Kepala Batas - Anis Rainanah 010-397 9254  

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima - 016-636 1793
Umi Fadzilah - 012-409 0008
Shelyna - 012-243 8443

Hari Ketiga Ramadhan: Mari Berdoa Dan Terus Berdoa..


Alhamdulillah.. dah selamat kita berpuasa selama dua hari ni.. Hari ini dah masuk hari ketiga kan.. 

Seperti yang ramai sedia maklum bahawa bulan ramadhan ni memang banyak waktu yang dikatakan mustajab..

Antara masa yang mustajab berdoa adalah seperti berikut:

1- Waktu sahur

Dari Abu Hurairah RA. Rasullah SAW pernah berkata tentang solat wajib pada waktu sahur. Malah Ibn Hajar ada menjelaskan doa dan istighfar pada waktu sahur mudah dimakbulkan - Fath Al-Bari 3:32.

Allah juga berfirman:

Barangsiapa berdia kepada Ku, maka aku akan mengabulkannya. Siapa yang bertanya akan diberikan. Siapapun yang meminta pengampunan kepada Ku, Aku akan mengampuninya - HR Bukhari dan Muslim.

2- Semasa berpuasa

Menurut HAdis Riwayat Ahmad, tiga orang yang doanya tidak ditolak adalah orang yang berpuasa sehingga masuknya waktu berbuka, pemimpin yang adil dan mereka yang dianiaya.

3- Sepertiga malam

Allah SWT sangat mencintai umat manusia yang selalu berdoa pada tiga malam terakhir.

Ini kerana sepertiga dari malam terakhir adalah waktu yang penuh keberkatan kerana Allah SWT turun ke syurga dunia dan mengabulkan setiap doa hambaNya pada waktu itu..

4- Semasa berbuka puasa

Semasa berbuka puasa adalah waktu yang paling barakah untuk umat manusia berdoa kerana ia adalah sebuah kebahagiaan setelah menahan rasa lapar dan dahaga dalam masa yang panjang.

Orang yang berpuasa memiliki dua kebahagiaan iaitu semasa berbuka puasa dan semasa bertemu dengan RabbNya nanti- Hadis Riwayat Muslim.

5- Malam Lailatur Qadar

Menerusi Surah Al-Qadr ayat 3, malam Lailatur Qadar adalah lebih baik berbanding 1000 bulan. Malam ini juga disarankan untuk umat manusia berdoa dan memohon keampunan serta hajat yang diimpikan.

Jika anda menemui malam Lailatur Qdar, titipkan doa ini:

Allhumma innaka 'afuwwun tuhibbul' afwa fa'fu 'anni

Bermaksud: Ya Allah, memang Anda pemgampun dan seperti pengampunan, maafkan saya.

6- Semasa azan berkumandang.

Sebagai umat Islam, kita disarankan untuk menjawab azan dengan lafaz yang sama.

Namun, anda juga boleh menadah tangan berdoa dan memohon kepada Allah SWT supaya doa yang dihajatjan itu dimakbulkan Yang Maha Berkuasa.


Allah SWT sangat mencintai umat manusia yang selalu berdoa pada 


Seperti yang eda dah bagi tahu semalam, hari ini eda nak share pasal menu hari ketiga.. 

Menu hari ke tiga detox seperti dibawah:



Nampak macam menarik juga kan menu hari ketiga ni.. nampak lebih mengenyangkan.. tapi jangan dilupa supplement yang perlu diambil juga semasa berpuasa ni supaya program detox ni berjaya.. aminn..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati
♥ 10109-41-00018190-3 BSN Nor Hidawati Kadiso

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Pulau Pinang
Kepala Batas - Anis Rainanah 010-397 9254  

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima - 016-636 1793
Umi Fadzilah - 012-409 0008
Shelyna - 012-243 8443

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...