Bintik Putih Di Kuku Boleh Diatasi





Maksud BINTIK PUTIH DI KUKU



Bintik putih dikuku adalah tanda kekurangan Zinc, yang boleh menyebabkan depresi - lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan, atau hilang daya penglihatan.

Cube tengok kuku masing2 & compare dgn masalah kesihatan yg berkaitan, sekirenye ada sememangnye anda memerlukan ZINC.




Harganya pon sangat berpatutan.. Hanya RM33.75 sebotol dan mengandungi 120 biji.. sangat berbaloi dan sangat murah kan..

Keterangan lanjut anda boleh hubungi saya Eda SMS/WhatsApp 013-3976474



Lindungi Sel Tubuh Dengan Vitamin C Dan Vitamin E



Untuk melindungi sel tubuh kita, yg skaligus memelihara kulit wajah kita, ambil lah sekurang2nya 2jenis vitamin antioksidan. Antioksidan ni bantu neutralkan radikal bebas yg boleh merosakkan sel tubuh, yg juge mrupakn penyebab kpd pnyakit kronik.

Vitamin C (250-500mg) dan vitamin E (200-400 iu) sehari boleh membantu mengawal radikal bebas. Selain dari kesan keatas radikal bebas, vitamin C dan E juga membantu dalam melindungi dari penyakit jantung, kanser tertentu dan katarak.




Memakan buah dan sayuran setiap hari boleh membekalkan vitamin C secukupnya tetapi vitamin E sukar di perolehi dari makanan harian dengan cukup.

Keterangan lanjut boleh SMS/WhatsApps Eda 013-3976474




Cegah Sebelum Sakit Dengan Immune Booster Set Shaklee Untuk Seisi Keluarga




Sejak dari awal tahun lagi negara kita mengalami cuaca yang tidak menentu.. suhu yang panas dah agak jarang hujan.. kemudian disusuli pula dengan hujan dan panas yang tak menentu.. tidak terlepas juga dengan krisis air yang terpaksa dilalui.. kesemuanya akan memberi impak kepada sistem imunisasi kita..


Suami dan isteri yang keluar bekerja adalah sangat terdedah dengan serangan vrus dan bakteria.. tidak ketinggalan juga buat anak-anak yang keluar ke sekolah dan ke taska setiap hari turut terdedah dengan ancaman bakteria, kuman dan juga virus..

Maka dengan ini saya memperkenalkan kepada anda IMMUNE BOOSTER SET khas buat anda..



Set ini terdiri daripada:

SUSTAINED RELEASE VITA-C (Sebotol RM 92.50 180 biji)

-Merupakan produk pertama yang menawarkan vitamin C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi  secara berperingkat selama 5 jam.
-Sebagai satu antioksidan yang kuat, vitamin C merupakan nutrien yang mempunyai fungsi secara menyeluruh.
-Menyokong kesihatan jantung, kesihatan imun, keutuhan sel serta kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan pembuluh darah.
-Tubuh sering kehilangan vitamin C melakukan aktiviti harian.
-Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan.
-Vita C yang semulajadi ini membantu menyediakan citamin C yang diperlukan tubuh.


Zinc Complex (Sebotol RM33.75 120 biji) 

Zinc hadir di dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviri biokimia. Ia perlu untuk tumbesaran dan perkembangan tubuh badan

- Satu tablet  membekalkan 100% nilai harian bagi zinc.
- Dirumus khas dengan zinc glukonat yang mempunyai bio tinggi di dalam bes alfalfa dan barli panggang.
- Dengan rumusan sayur sayuran.
- Zinc dapat meningkatkan daya ingatan dan tempoh penumpuan


GARLIC (Sebotol RM 47.50 sebotol 60 biji)

Kajian makmal menunjukkan Allicin, sebatian yang terdapat di dalam bawang putih mempunyai pelbagai manfaat termasuk dalam memberi sokongan untuk mengekalkan tahap kesihatan mikro organisme lain dalam:

- Membantu mengekalkan tekanan darah normal dan tahab kolestrol.
- Menggalakkan kesihatan kardiovaskular.
- Memelihara tahap kesihatan mikro organisma penting.
- Formula Shaklee yang unik bagi mengekalkan komponen semulajadi bawang putih segar termasuk sebatian pembentuk alisin.
-Menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary.


NUTRIFERON (30 Sachet RM 181.25)

Nutriferon meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu oengaktif kritikal sistem imun.
Nutriferon berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu:

- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan "pasukan cari dan musuh" dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita menolong badan kita membentu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dan sebagainya..


Cegah sebelum sakit.. tingkatkan sistem imunisasi sebelum terlambat.. Jangan tunggu sakit dan perlu mengambil atibiotik.. pada waktu itu memang sudah terlambat.. Jangan sudah terantuk baru terngadah.. buruk padahnya..


Sebarang pertanyaan anda boleh SMS/WhatsApp Eda Ejai 013-3976474






Istimewa Hari Ibu Dengan Women's Health Set.. (Jika bukan hari ibu, ianya tetap istimewa)



Ye sempena Hari Ibu hari ini kami di E2 Shop ingin mengetengah tentang set yang paling special buat kaum hawa ni.. 

Mengapa saya kata sangat istimewa?? Kerana wanita adalah sangat kompleks.. Dari segi emosi, tubuh badan dan lain-lain lagi.. Wanita yang menempuh proses mengandung dan wanita juga yang terpaksa berhadapan dengan proses kelahiran anak.. Ianya pasti bukan tugas yang mudah.. Namun wanita tetap mampu menggalas tanggungjawab yang diberikan dengan sebaik mungkin.. Tidak ketingga;an juga buat wanita zaman kini yang banyak membantu ekonomi keluarga disamping dapat memajukan negara ke peringkat yang lebih tinggi di mata dunia.

Ingatkah anda bahawa wanita melalui pelbagai fasa dalam kehidupan mereka.. Wanita juga memang terdedah dengan pelbagai masalah kesihatan sepanjang kehidupan mereka.. Sedari mereka akil baligh, kemudian semasa pra-kehamilan, semasa sedang hamil, pra-menapos, menapos dan akhir sekali apabila selepas menopos.. kesemua peringkat hidup seorang wanita pasti akan menghadapi masalah kesihatan..

Antara masalah yang sering kita lihat adalah seperti senggugut, masalah kulit, rambut gugur, haid tidak teratur, sakit sendi dan lain-lain lagi..

Bagi wanita yang bekerjaya kesihatan amat penting.. perlu bekerja di pejabat dan kemudian pulang ke rumah  menyambung kerja-kerja di rumah pula.. Tetapi bagi ibu-ibu yang menguruskan rumahtangga juga jangan dilupa.. Meraka juga bukan duduk senang lenang silang panggung di rumah.. Kesemua perkara harus diuruskan.. Anak2 juga mesti dipersiapkan.. makan, minum, pakai juga mereka harus rapikan.. Oleh itu wanita harus menjaga cara pemakanan dan memerlukan supplement tambahan agar kesihatan dapat dikekalkan..



Oleh yang demikian Shaklee ada menawarkan produk yang sangat bagus untuk memenihi keperluan wanita pada semua peringkat kehidupan mereka. Produk yang saya katakan adalah  Women's Health Set..   



Set ini terdiri daripada:

GLA Complex (RM 91.25 sebotol 60 biji)
GLA telah digunakan secara tradisional untuj keselesaan semasa kitaran bulanan atau haid termasuk dapat melegakan kesakitan (Period Pain), sakit kepala, ketidakselaan termsuk juga simptom pre-menopos.

OsteMatrix (RM 61.00 sebotol 120 biji)
Wanita perlu menitikberatkan kesihatan tulang meraka. Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia kurang kesedaran berkenaan bagaimana untuk mengekalkan tulang yang sihat, Mengambil kalsium, magnesium, vitamin D dan zink, cupper dan mangan dalam diet harian dapat membantu dalam pembentukan dan penyelanggaraan tulang dan gigi yang sihat.

Omega Guard (RM 136.00 sebotol 90 biji)
Merupakan asid lemak omega 3 yang dikenal pasti dapat memberi sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolestrol yang baik sekaligus menjadikan jantung sihat.


Kebaikan dalam Women's Health Set ini adalah:

- Melegakan sakit-sakit sendi.
- Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
- Menggalakkan tulang yang kuat.
- Menggalakkan kulit yang cantik.
- Membantu melegakan simptom senggugut dan menopos.

Kesihatan adalah anugerah yang tidak ternilai.. Wanita adalah susuk kiri kaum adam, srikandi negara dan tunjang kepada kasih sayang keluarga.. Kerana itulah wanita perlu mengambil berat tentang kesihatan meraka.. Tahniah buat semua wanita di Malaysia dan selamat hari ibu buat semua wanita yang bergelar ibu..

Eda Ejai SMS/WhatsApp 013-3976474


Joint Health Set Melegakan Sendi Yang Sakit Dan Ngilu

Kita biase dengar atau pon terbaca tentang nak kulit cantik makan itu.. nak susu banyak makan ini.. nak gagah perkasa macam Jebat makan inun dan macam-macam lagi la tentang kesihatan luaran ni kan.. Tetapi kita selalu lupa yang ada lagi antara perkarang yang penting dalam tubuh yang kita perlu gunakan sehari-hari.. 
Apa dia?? Ya jawapannya adalah SENDI.. Tanpa Sendi yang baik pasti akan menyukarkan kita untuk melakukan aktiviti setiap hari.. Turun naik tangga.. melakukan kerja-kerja rumah mahupun kerja-kerja luar rumah.. Terutama sekali sendi di lutut.. kalau sakit nak solat pon susah kan.. 

Siapa agaknya yang kerap mengalami sakit sendi??

Warga emas adalah antara mereka yeng berisiko kerana usia seperti mereka pelincir yang meliputi sendi sudah semakin berkurang akibat daripada faktor usia.. Mereka ini kerap sakit lutut, otot dan sendi.. 

Kesian ibu bapa kita yang mengalami masalah ini.. sewaktu muda sibuk membesarkan kita.. kini sakit sendi pula.. Kalau boleh kita bantu melegakan sakit sendi mereka dengan Joint Health Set ni.. 

Antara simptom yang biasa terjadi apabila sakit sendi:


- Bunyi 'kriuk' pada sendi lutut (bukan bunyi kriuk2 yang macam Mee Sedap tu ye.. hehhehe.. )
- Ketegangan
- Lenguh-lenguh di bahagian sendi
- Berlaku bengkak si kawasan sendi


Apa yang terdapat dalam Joint Health Set ini??




Set Joint Health Shaklee..


SAKIT SENDI, TULANG, OTOT, SAKIT, AJHT, SHAKLEE, JOINT HEALTH SHAKLEE, IBU BAPA, VITAMIN , SEMULAJADI

Advanced Joint Health Tablet
- Meningkatkan kesan kusyen.
- Menyokong keselesaan sendi.
- Memelihara tisu penyambung.

Omega Guard
- Bertindak sebagai pelincir dan membantu pergerakan lebih mudah.
- Melambatkan degradasi tulang rawan.

OsteMatrix
- Mengandungi boron yang membantu dalam metabolisme tulang.
- Supplement kalsium yang lengkap dengan magnesium dan vitamin D serta nutrisi lain.


Kebaikan yang anda perlu tahu dalam set ini adalah:



- Membantu mengekalkan tulang yang kuat.
- Meningkatkan kesihatan sendi yang optimum.
- Memberi sokongan nutrisi pada kolagen dan komponen penting penghubung tisu lain yang memberi kekuatan dan struktur untuk sendi.


Jadi jika ibu, bapa, pakcik, makcik mahupun datuk atau nenek anda mengalasi simptom-simptom yang tersebut diatas, boleh lah anda dapatkan Joint Health Set ini untuk mereka.. berbakti selagi mereka masih ada..

Inginkan keterangan lanjut anda boleh terus menggubungi saya Eda SMS/Whatsapp 013-3976474.. InsyaAllah akan segera saya balas.. =D



Mengapa Orang Takut Minum ESP Dan Apakah Perbezaan GMO & NON-GMO??

Ya ini kisah benar.. ramai kawan2 diluar sana masih lagi ragu-ragu dengan kesan sampingan ESP terhadap anak yang dikandung jika mengambil ESP semasa mengandung, mahupun untuk kegunaan sehari-hari.. Takut kulit anak sensetif, takot anak besar sangat dalam kandungan dan bermacam-macam lagi ketakutan yang tak terucap dek kata-kata..

ESP memang berasaskan soya.. selalunya orang lain (bukan orang kat sini tapi orang kat apreka sane nun hehehe...) bila dengar je berasaskan soya memang tolak mentah-mentah tanpa sedilik dahulu kandungan dan bagaimana ia dihasilkan..

Ya ESP berasaskan dari soya.. TETAPI ia berasaskan NON-GMO Soy Protein..





Mari saya huraikan apakah GMO dan NON-GMO..

Apa itu GMO??



Genetically Modified Organisme (GMO) bermaksud tumbuh-tumbuhan atau binatang yang dihasilkan melalui teknik bioteknologi penggabungan gen (dikenali juga sebagai Genatic Engineering). Ia adalah hasil daripada satu proses makmal iaitu dengan mengambil gen dari satu spesis yang lain dan dimasukkan ke spesis yang lain dalam usaha untuk mendapatkan sifat atau ciri-ciri yang dikenendaki.

Adakah GMO selamat??



Negara-negara yang paling maju tidak menggangap GMO selamat. Lebih daripada 60 buah negara seluruh dunia termasuk Australia, Jepun dan semua negara-negara di kesatuan Eropah mengharamkan secara terang-terangan kepada pengeluaran dan penjualan GMO. Dipermudahkan cerita, pada tumbuhan teknik ini memberi kebaikan untuk kekebalan pokok tetapi kepada manusia, ia akan memberikan kesan sampingan dan tidak baik untuk kesihatan..

Antara penemuan tentang keburukan kajian GMO:


Genetic Engineering


  • GM corn causes liver and kidney damage in rats - A study conducted by French scientists and published in Archives of Environmental Contamination and Toxicology found symptoms of poisoning and liver and kidney damage in rats fed a GM corn.

  • GM soy increased mortality in rats, reduced fertility in hamsters - A 2006 study conducted by Irina Ermikova of the Russian National Academy of Sciences found that more than half the babies from mother rats fed GM soy died within three weeks. In another Russian study scientists found that hamsters fed GM soy had lost their ability to reproduce by the third generation. The hamster pups also suffered slower growth and high mortality.

  • Tryptophan tragedy - A genetically engineered form of an L-tryptophan food supplement was responsible for the deaths of thirty-seven people and disabling of several thousand more in 1989.

  • GM potatoes harm rats - In the late 1990s, Arpad Pusztai, Ph.D., a molecular biologist, conducted a study on genetically modified potatoes for the Rowett Research Institute in Scotland. Pusztai conducted feeding experiments on rats and found that the potatoes damaged the animals’ gut, other organs, and immune systems.

sumber : http://www.non-gmoreport.com/whatisnon-gmo.php 


Apa pula NON-GMO??


NON-GMO pula adalah bahan yang TIDAK DIUBAH SECARA GENETIK atau bahasa mudahnya BAHAN MAKANAN YANG TIDAK DICAMPUR DENGAN BAHAN KIMIA YANG BOLEH MEMUDARATKAN KESIHATAN.

Contoh bahan kimia adalah baja kimia. Selalunya kalau makanan yang bukan dari baja organik memang ada kesan sampingan. Lagi-lagi kalau makanan yang diproses untuk dijadikan makanan segera.

Contohnya: kacang soya yang telah dikotakkan kita perlu tahu bahan-bahan dan cara pemprosesannya. Jika ia dari kacang soya yang tidak organik (menggunakan baja kimia, prestisid dan sebagainya) ia mengandungi khasiat yang rendah tetapi tinggi NITRAT. Kandungan NITRAT yagn tinggi boleh membawa kepada KANSER. Kacang soya GMO ini kebiasaannya lebih murah kerana mudah dihasilkan dan beresiko tinggi kepada kesihatan pengguna kerana ia mengandungi toksin yang tinggi..


Apa kaitan ESP dan NON-GMO???

ESP telah diiktiraf oleh seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap 850g (1 canister ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya yang memberikan sumber tenaga segera yang boleh bertahan lama.

ESP Shaklee merupakan satu-satunya produk dipasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Manakala Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai kepada pengidap kencing manis.


DAN perkara yang lebih penting sekali adalah ESP Shaklee adalah daripada NON-GMO SOY PROTEIN.

Jadi pilihan ditangan anda.. Pilih yang terbaik untuk kesihatan anda.. Sudah pasti ESP antara produk kacang soya terbaik di pasaran dimana ESP selamat dan seuai diambil untuk diet seharian, ibu hamil, ibu menyusu, untuk menurunkan berat badan dan untuk kecantikan kulit.. Jadi mengapa mesti ragu-ragu lagi??




Eda Ejai
Shaklee Independent Distributer
ID 888102
SMS/WhatsApp 013-3976474