Cara Merawat Sakit Sendi Dengan Vitamin Shaklee..


Entry kali ni Eda nak share pulak pasal sakit sendi.. Anda pernah sakit sendi?? mesti pernah rase macam sengal-sengal kan.. Tapi selalunya sakit sendi ni banyak dihadapi oleh warga emas.. TApi tak ketinggalan umur muda dalam 20an, 30an dan 40an pon dah ada yang terkena sakit sendi ni.. Selalunya orang-orang yang terlalu aktif bersukan dan kurang menjaga kesihatan badan memang mudah dapat sakit sendi ni.. Sakit sendi ni ade banyak jenis.. tapi yang biase kite dengar ialah osteoarthritis..



Osteoarthritis ni sebenarnya terjadi apabila berlaku keradangan pada tulang rawan.. Lalu ia menyebabkan kehausan rawan yang menyelaputi pada penghujung tulang. Antara simptom yang dapat kita lihat adalah sendi yang membengkak, sendi berasa panas dan susah digerakkan. Jika berlakunya simptom ini, aktiviti fizikal seperti mencangkung, melutut dan apabila bangun dari duduk pasti terbatas..

Sakit sendi ini juga akan bertambah teruk setia hari dan pasti akan mengganggu kualiti hidup pengidapnya. Kalau ianya tak dapat diubati sepenuhnya pun, tahap kesakitannya dapat dikurnagkan dengan senaman, fisioterapi, pengambilan ubat tahan sakit dan supplement glusamina. Dan yang paling penting, pesakit yang mengalami sakit sendi ini perlu mengurangkan berat badan supaya beban pada sendi di kaki dapat dikurangkan..   


Macammana nak atasi sakit sendi ni??

Jom amalkan 4 kaedah ni..


Kaedah 1: Kekalkan tulang rawan yang sihat.



Advanced Joint Health Tablet dapat memberikan manfaat kepada sendi dalam tiga cara;
i- Menyokong keselesaan sendi
ii- memelihara tisu penyambung yang sihat
iii- meningkatkan kesan kusyen pada sendi


Kaedah 2: Mengurangkan inflamasi



Omega Guard pula adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh kurangkan reaksi keradangan dalam sendi. Oleh itu ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir dan dapat membantu kita untuk bergerak dengn lebih bebas.

Ada kajian juga dijalankan telah menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.


Kaedah 3: Mengekalkan sel tulang yang sihat


Ostematrix- Kalsium sangat penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tisak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tetai ia juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Jom kita tonton sendiri testimoni puan Lydzar tentang penggunaan Joint Health Tablet, Omega Guard dan OsteMatrix.




Kaedah 4: Memperbaiki DNA dan memperbaiki tenaga.



Vivix dapat membantu memperbaiki DNA. Banyak produk kesihatan hanya bantu hingga tahap sel, tetapi Vivix mampu sehingga ke tahap DNA. Vivix bukan mengubah DNA badan kita tapi memperbaiki dan merawat DNA yang bermasalah. Selain dari itu Vivix juga dapat membantu menguatkan sel tubuh dan meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Vivix juga anti penuaan yang hebat.

Jom kita baca pula testimoni pengguna Vivix dan kesannya terhadap sakit sendi..


Alhamdulillah.. kalau sebelum ni nak solat pon kene duduk kat kerusi, tapi lepas amek Vivix dah boleh solat macam biasa.. Solat berdiri dengan solat duduk memang lain rasa nikmatnya kan.. Semoga dengan mengambil Vivix ni lebih memudahkan beliau melakukan ibadah dan kerja-kerja harian..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥hidawati.kadiso@gmail.com
♥eda83.blogspot.com
♥www.facebook.com/edaejaishop


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





No comments: