Merawat Kanser Darah Cara Tradisional Dan Moden Dengan Shaklee..

Hai korang.. sihat hari ni?? hari ni mood eda nak share pasal Kanser darah pulak..

Apa kanser darah tu ya??





Kanser darah atau nama lainnya ialah leukimia.. Ia adalah sejenis penyakit kanser darah dimana sum-sum tulang tidak dapat berfungsi lagi sebagai pembuat sel-sel darah merah dan pembeku darah (platelet darah). Ini juga menyebabkan sel-sel darah putih yang tidak normal dan tidak matang dihasilkan dalam tubuh. Kanser darah ini juga menghasilkan sel darah putih yang terlalu banyak dan mengakibatkan seseorang itu menjadi pucat (anemia), pendarahan dan jangkitan berselang seli.


Jenis-jenis Leukimia

1- Akut



- Acute lymfoblastik leukimia (ALL) (umur < 15 tahun)
- Acute myloid leukimia (AML) (umur > 45 tahun)

2- Kronik



- Chronic lymfisitik leukimia (CLL) (umur 35-60 tahun)
- Chronic myloid leukimia (CML) (umur > 60 tahun)


Punca kanser darah ini terjadi..



1- Bahan-bahan kimia seperti benzene dan derivatives yang memusnahkan sel sum-sum tulang (benzene ni banyak terdapat dalam kosmetik.. tapi tak semua kosmetik mengandungi benzene)

2- Penggunaan bahan sitotoksik dan agen supersif.


Simptom-simptom leukimia

1- Leukimia akut
- Berlaku dalam tempoh waktu yang singkat dan pesakit biasanya tidak sihat serta boleh menyebabkan kematian dalam masa singkat. Tanda-tandanya ialah:



- Pucat
- Rasa letih
- Hilang selera makan
- Pendarahan mulut, kulit dan gusi
- Demam panas
- Pembengkakan kelenjar leher.

2- Leukimia kronik.
- Sihat pada peringkat awal dan pesakit boleh bertahan dalam anggaran 3-5 tahun walaupun tanpa rawatan. Tanda-tandanya ialah:



-Pembengkakan pada kelenjar limfa
-Pembesaran limfa
-Sakit tulang


Komplikasi pada diri

-Pendarahan pada kulit
-Batuk berdarah



-Muntah darah
-Keguguran rambut


Bagaimana nak merawat kanser darah ni??

Mungkin anda boleh cuba dengan cara tradisional dahulu dengan mengikut petua orang lama-lama.

1- Berpantang makan



-Makan nasi putih setiap 4 jam dengan lauk ikan rebus atau ikan singgang sahaja.
Tidak makan masakan ikan lain atau sebarang ayam mahupun daging. Jauh sekali sambal belacan, pekasam, budu dan tempoyak.

2- Makan madu asli sebagai ganti gula.



-Diletak dalam masakan atau minuman. Tetapi anda perlu ambil tahu tentang keaslian madu tersebut kerana sekarang sudah banyak madu tiruan yang dijual dengan berleluasa.

3- Minum air kosong.



-25kg berat badan kita bersamaan dengan 1 liter air. jika berat badan kita 50kg, maka kita perlukan 2 liter air kosong untuk keperluan tubuh badan kita setiap hari.


Selain dari itu anda juga boleh mencuba supplemen dari Shaklee..



Selain dari penjagaan makanan, pengidap kanser juga sangat disarankan mengambil Vivix dari Shaklee sebagai altenatif untuk membantu anda pulih seperti sedia kala.

Ramai juga pesakit kanser yang telah mencuba Vivix sebagai altenatif lain selain dari mendapat pantauan dari pihak doktor.. Tidak ketinggalan mereka yang sudah pun masuk kanser tahap 4 dan telah menjalani kimoterapi.. 



Jom kita tengok beberapa testimoni pesakit kanser yang telah terselamat dari kanser yang mereka telah hadapi.. Dan pastinya hanya mereka sahaja yang tahu betapa sengsaranya apabila mengidap penyakit ini..

















Ye semua tesimoni ni benar belaka.. Tahniah buat mereka yang telah sihat dan bebas kanser.. pastinya ini adalah suatu moment yang paling indah dalam hidup.. semoga mereka semua terus diberikan kesihatan yang baik untuk masa akan datang..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D



1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...