Cara Merawat Darah Tinggi Dengan Lebih Mudah Dan Berkesan..


Mari merawat darah tinggi dengan mudah..

Ya hari ni eda nak cerita tentang cara merawat darah tinggi.. Sepanjang eda berkecimpung dengan shaklee ni, ade dua penyekit terbesar kat Malaysia.. Satu darah tinggi dan sati lagi kencing manis.. Dah macam kawan kamceng je dua penyakit ni.. 

Testimoni (Ini kisah benar tau)

Ade testimoni kes jantung pada tahun 1990, dimana suami kenalan sudah terlantar 3 hari di ICU Pantai Medical Cheras dan doktor dah beritahu cuma boleh hidup beberapa hari saja..

Korang boleh bayangkan tak tiga hari kat ICU bil dah cecah RM40,000.. doktor pulak dah bagi tahuyang suami beliau hanya boleh hidup beberapa hari saje lagi.. tambahan pula beliau sedang sarat mengandung anak kedua.. pastinya ia menjadi satu tekanan yang sangat hebat..

Orang kate vitamib Shaklee mahal.. tapi kalau dah jadi macam ni kesihatan kita lebih mahal dari segala-galanya.. 

Beliau tak puas hati dan rasakan doktor bukan tuhan.. dan beliau tukarkan suaminya ke hospital lain dan ambil Shaklee sebagai rawatan altenatif..

Alhamdulillah dengan izin Allah suami beliau semakin hari semakin sihat dan kini masih kekal bekerja.. Suami beliau juga menjadi pengamal Shaklee yang setia.. kalau dulu ubatnya 8 jenis.. tapi sekarang cuma tiga jenis.. dulu umur baru 30an tapi rambut dah beruban, sekarang umur mencecah 50an rambut cume warna grey je.. tampak lebih muda dan bertenaga sekarang..


Apa yang kita tahu tentang darah tinggi?

Darah tinggi ni terjadi apabila tekanan darah keatas dinding arteri berlebihan.. apabila tekanan darah ini tidak terkawal, ia menyebabkan banyak masalah kesihatan termasuk jantung dan strok..


stok n jantung

Tekanan darah ditentukan oleh jumlah darah yang dipam oleh jantung.. Jumlah rintangan arteri disebabkan arteri yang semakin sempit.. Oleh itu semakin banyak darah dipam, semakin sempit arteri dan semakin tinggilah tekanan darah seseorang..



keratan arteri


Macam mana tekanan darah dibaca??

Tekanan darah diukur dari 2 bacaan iaitu ketika jantung mengepam (sistotic), bacaan atas dan ketika jantung berehat (diastolic) bacaan bawah..

Tekanan darah yang normal adalah bacaan atas 100-140 , dan bacaan bawah 60-90, tekanan darah tinggi terjdi apabila bacaan melebihi 140/90..



Macam mana nak tau kita terkena tekanan darah tinggi??

Kajian menunjukkan hampir satu pertiga pengidap darah tinggi tidak menyedarinya..

Oleh itu kita harus mencegah agar langkah berjaga-jaga perlu dibuat sebelum ianya menyerang..



Apa yang Shaklee boleh bantu anda??

Set Darah Tinggi..




Ia dikategorikan sebagai antioksidan seterusnya selepas vitamin C, mencegah kolestrol mengeras di dalam arteri dan mencairkan darah.. Kalau arteri sempit, darah masih boleh mengalir.





Untuk memecahkan kolestrol dan ia bertindak pada punca masalah..





Untuk memecahkan lemak antara punca  masalah penyempitan arteri.





Untuk masalah kencing manis dan darah tinggi, alfalfa yang amat tinggi kandungan fiber sangat penting kerana ia bertindak sebagai penapis darah dari segala yang merbahaya seperti kolestrol, lemak, gula, racun, angin dan sebagainya..

Alfalfa juga melawaskan pembuangan air kecik dan besar, lemak dan kolestrol yang tersimpan lama di dalam usus besar akan diserap balik ketika badan memerlukan lebih tenaga, jadi dengan adanya alfalfa ia dapat mencegah hal ini dari berlaku..





Ini pula adalah produk terbaru yang direka khas untuk mencegah kolestrol baru dari melepasi dinding perut dan masuk ke dalam darah.. Kesannya juga dapat dirasa dengan segera..



Vitamin ini pula boleh menguatkan sel-sel 4 organ yang sentiasa bekerja kuat dalam badan kita iaitu jantung, hati, buah pinggang dan pangkreas.





Vitamin super antioksidan Shaklee, dikatakan serangan radikal bebas punca kepada lebih kurang 50 penyakit, bererti kebanyakan penyakit mampu dicegah dan dirawat dengan Vivix


Jom kita tengok lagi satu testimoni tentang pengguna darah tinggi dengan pengambilan Vivix..




Seronokkan bila ubat darah tinggi pon dah tak banyak kene amek dari sebelumnya.. apa yang penting lebih cergas dan lebih sihat dari sebelumnya..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥eda83.blogspot.com
♥www.facebook.com/edaejaishop


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D




No comments: