Tips Turunkan Kolestrol Dengan Berkesan Bersama Shaklee..

Ada ahli keluarg eda yang alami masalah ni.. Ya masalah kolestrol yang tinggi.. bila ada ahli keluarga sendiri yang alami masalah kesihatan kita pon turut sama runsing.. Turut sama-sama nak cari jalan penyelesaian.. dan mungkin ada juga tabiat buruk atau gaya hidup yang tak berapa sihat selama ini kita amalkan. Jom kita bebas dari kolestrol yang jahat ni..

Image result for kolesterol tinggi

Apakah kolestrol baik dan kolestrol jahat??

Sebenarnya kolestrol baik memang berfungsi dengan baik.. Tetapi kita selalunya makan terlalu banyak lemak dan kolestrol tanpa kita perasan hingga menyebabkan peningkatan kolestrol jahat iaitu kolestrol LDL.

Korang tau tak yang serangan jantung boleh berlaku jika kolestrol LDL terkumpul di arteri. Kita perlu meningkatkan HDL (kolestrol baik) untuk menurunkan paras kolestrol jahat kerana kolestrol baik mambentu membersihkan kolestrol buruk dari darah kita. Apa yang boleh kita mulakan adalah dengan bermula dengan pola makanan yang sihat.


Kolestrol yang diperlukan oleh tubuh dalam sehari ialah:

Ye betul, kolestrol memang diperlukan dalam tubuh kita, tetapi bukan la dalam kuantiti yang banyak. Menurut American Heart Association dalam sehari tubuh badan kita perlu kolestrol seperti berikut:


Tetapi rakyat Malaysia mengambil lebih dari sepatutnya dalam sehari. Dari mana kolestrol itu datang??



Ye.. macam ni la pola makanan rakyat Malaysia.. dengan santannya.. minyaknya.. itu yang buat sedap pon kan.. hehehhe.. 

Tak pe, jom kita cuba tukar corak pemakanan kita ya..


Tips Turunkan Kolestrol Dengan Menjaga Makanan Secara Sihat..

1- Sajian makanan untuk kesihatan jantung


- Ambil pinggan dan letak buah-buahan dan sayur-sayuran. Kita boleh letak dalam 5-9 potion sehari untuk membantu mengatasi kolestrol jahat. Antioksidan dalam pemakanan boleh membantu menurunkan paras kolestrol. Dengan ini secara tak langsung kita boleh mengurangkan pengambilan makanan berlemak. Perlu tambahkan juga pengambilan makanan yang diperkaya dengan sterol iaitu molekul organik yang terkandung dalam tumbuhan yang telah terbikti secara klinikal boleh menghalang penyerapan kolestrol dalam darah.

2- Pandang ke laut jika sayangkan jantung anda


- Dalam dua kali seminggu anda boleh mengambil pola makanan yang sihat dengan mengambil menu ikan untuk memelihara kesihatan jantung. Ikan membantu menurunkan paras 'trigylcerides' iaitu sejenis lemak dalam darah yang mana ikan tersebut kaya dengan omega 3. Buat pengetahuan, ikan salmon, tuna dan tout merupakan ikan yang terbaik kerana mengandungi kadar Omega 3 yang tinggi.

3- Makan bijirin Oat semasa sarapan


- Dalam semangkok oat terdapat serat dan karbohidrat yang boleh bertahan sepanjang hari. Kita akan lebih merasa kenyang lebih lama. Oat ini dapat membantu mengurangkan kolestrol jahat dan sekaligus merupakan antara menu sihat yang penting dalam usaha kita untuk menurunkan paras kolestrol dengan cepat. Kerana inilah kita sangat digalakkan mengambil oat untuk sarapan pagi kerana ia dapat memberikan kesan kenyang yang berpanjangan.

4- Lemak tak tepu melindungi jantung


- Dalam sehari kita memerlukan sekitar 25% - 35% lemak dalam gizi pemakanan kita.  Jenis lemak yang dimaksudkan adalah lemak tak tepu seperti yang terkandung dalam minyak zaitun atau minyak safflower. Lemak ini membantu menurunkan paras kolesrtol LDL jahat dan dapat meningkatkan paras kolestrol baik. Tetapi harus diingat bahawa pengambilan lemak tepu secara berlebihan seperti mentega dan minyak kelapa sawit kerana ianya menyumbang kepada peningkatan kolestrol jahat.

5- Banyakkan makanan yang berserat


- Makanan berserat seperti kekacang, beras perang, gandum dan lain-lain dapat membantu menurunkan paras kolestrol. Makanan yangmengandungi serat ini dapat mengurangkan kandungan gula dalam darah berbanding dengan karbohidrat seperti beras putih, roti putih dan kentang. Jika anda makan makanan ini ia akan menyebabkan paras gula dalam darah meningkat dan anda akan lebih cepat lapar dan berisiko untuk makan secara berlebihan..

6- Makan di luar?? apa yang harus dilakukan??


Elakkan makan makan diluar. Maklum saja lah makanan diluar kita tak tahu sejauh mana tahap kebersihan dan kadar kelori yang terkandung di dalam setiap hidangan itu. Jika anda tetap juga mahu makan diluar, anda boleh cuba tips ini:

- Ambil makanan yang dipanggang, dikukus atau dibakar sahaja. Katakan TIDAK pada makanan yang digoreng.
- Ambil sos dalam kuantiti yang sedikit dan asingkan di tepi pinggan.
- Cuba mengawal potion makanan dan biaskan untuk minta separuh sahaja dan separuh lagi boleh dibungkus untuk dibawa pulang.



Selain dari menjaga makan, kita juga boleh cuba tips turunkan kolestrol dengan ambil Set Kolestrol Shaklee ni.

Set Jantung Shaklee


Kolestrol jahat boleh dicegah dengan mengambil Phytocol-ST

Malaysia memang syurga makanan.. Agak susah sikit nak nak pantang makan kan.. Tapi kita perlu berusaha untuk menukar diet harian kepada manu yang sihat. Dengam mengambil supplement yang kaya dengan fisoterol dapat berganding dengan kolestrol 'baik' untuk menyerap kolestrol 'jahat' yang tak diperlukan.

 Fisoterol ini berfungsi sebagai menyerap kolestrol LDL yang berlebihan dalam tubuh. Lebih tinggi kandungan fisoterol dalam badan kita, lebih cepat paras kolestrol kita dapat diturunkan.

phytocol

Phytocol-ST Shaklee adalah 100% semulajadi dan dirumus khas dengan ramuan terpilih secara klinikal untuk menghindar penyerapan kolestrol dalam tubuh sekaligus mengawal paras kolestrol.

keistimewaan phytocol celikvitamin.

Kelebihan Phytocol-ST adalah:

1- Dirumus dengan campuran bahan yang mengandungi fisoterol semulajadi dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan bijirin.
2- Disamping itu ianya dapat menampung 2000mg fisoterol daripada tumbuhan untuk keperluan seharian tubuh manusia.
3- Fisoterol telah terbukti dengan ujian makmal dapat merendahkan paras kolestrol LDL.
4- Mengikut saranan kandungan fisoterol yang digariskan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
5- Paling penting ianya halal, tidak mengandungi perasa, pemanis dan bahan pengawet.




Omega Guard pula sebagai langkah penurunan paras kolestrol 'jahat'



Minyak ikan yang terkandung di dalam Omega Guard diperlukan untuk kesihatan jantung.

1- Mempertingkatkan paras kolestrol 'baik' dalam pembuluh darah
2- Menyahkan kolestrol 'jahat' ke hati untuk disingkirkan
3- Menurunkan peras kolestrol 'jahat'
4- Melakukan pembersihan salur darah dari plak yang terkumpul.



Kuatkan Otot Jantung Dengan CoQHealth Plus

Peringkat seterusnya adalah untuk memperkasakan jantung anda dengan CoQHealth Plus. Di dalam CoQHealth ini terdapat CoQ 10 yang menyumbang tenaga ke arah menguatkan otot jantung.

coq 10 untuk kesihatan jantung

Selepas usia kita melepasi umur 20 tahun, penghasilan akan berkurangan secara beransur-ansur sehinggalah kita menginjak ke usia tua. Ketika itu otot jantung semakin lemah.



Kelebihan COQHealth Plus dengan jenaman lain


coq 10 untuk kesihatan jantung 2



Vivix Pula Pelindung Kepada Jantung Yang sihat

Vivix adalah pelengkap kepada jantung yang sihat. Vivix juga dapat melindungi jantung anda daripada pengoksidaan salur darah. Pengoksidaan pembuluh darah ini akan menyebabkan mendapan plak yang menyempitkan salur darah.



Selain dari itu Vivix juga mempunyai antoksidan kuat bagi melindungi dalur darah dari teroksida, Ia mengandungi 10 kali ganda resveratrol dan 15 folifenol. Ia berupaya membaiki sel dan berfungsi sebagai tonik anti-penuaan.




Ni pula testimoni pengguna yang telah menggunkan Vivix..





Sekarang eda dah tau supplement ape yang perlu untuk ahli keluarga eda yang ade kolestrol yang tinggi dalam badan ni.. semua sekali eda nak rembat.. cepat beli, cepat makan, cepat baik ye dak..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D







No comments: