Kebaikan Vitamin Untuk Ibu Hamil..

Wanita yang sedang hamil memang sangat memerlukan banyak nutrien penting untuk kandungan mereka. Pada waktu sedang hamil ini badan mudah kehilangan protein dan zat.. Kesemua protein dan zat itu mungkin boleh mengakibatkan tubuh badan menjadi tidak kuat seperti biasa.. Ia juga boleh membeli impak yang buruk kepada bayi dalam kandungan.. 



Masih tercari-cari vitamin yang terbaik buat ibu hamil? ya, selalunya begitu.. Lambakan produk di pasaran.. sangat banyak.. Tetapi buat waktu ini produk dari Shaklee tetap mejadi vitamin no 1.. apa tidaknya Jihan Muse pon makan vitamin Shaklee semasa hamil ni..


Berikut adalah produk Shaklee yang sangat baik diambil sewaktu hamil:


B Complex



- Penting semasa hamil kerana mengandungi asid folic untuk membentuk darah dan menstabilkan hormon.
- Bantu pembentukan tulang tengkorak bayi dalam kandungan.


Vita Lea



- Mengandungi mineral termasuk zat besi dan leboh 20 vitamin yang dipelukan oleh ibu hamil bagi persediaan penghasilan susu ibu.
- Ibu hamil yang kekurangan zat besi boleh mengakibatkan tidak bermaya sehingga pitam yang berpunca daripada tekanan darah yang rendah. Ia juga boleh memberikan kesan terhadap bayi dalam kandungan. Ibu lemah bayi juga turut merasai apa yang ibu rasa.


Ostematrix




- Ramai yang memanggil ini adalah pil kalsium. Ia sangat penting untuk pembentukan dan penjaan tulang. Selalu kita dengar yang ibu hamil akan alami kejang waktu tidur atau ada yang memanggil sebagai simpul biawak/mengkarung.. Itu juga adalah salah satu kesan jika kalsium tidak cukup dalam badan. Dan dapat bantu ibu hamil tidur dengan lebih lena. Untuk bayi juga kalsium dapat bantu pembantukan tulang agar lebih kuat dan sempurna.
- Kalsium juga dapat membaiki ransangat urat saraf, mengelakkan sakit pinggang, lenguh-lenguh, kekajangan kaki, dan bagus untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.


Vitamin C Plus



- Sebaiknya jika tidak hamill juga digalakkan mengambil vitamin c untuk keperluan harian. Ia sangat baik untuk membantu membina antibodi tubuh badan agar tidak mudah dierang penyakit. Untuk ibu hamil ia dapat memberikan keanjalan pada kulit dan pasti tampak berseri waktu hamil. 
- Vitamin C Plus ini adalah jenis 'Sustain Released' dimana ia berupaya melepaskan secara perlahan-lahan mengikut keperluan tubuh. Oleh yang demikian kita akan perolehi kesan yang optimum.


Omega Guard



- Kebiasaanya eda menyarankan ibu hamil mengambil Omega Guard pada trimester ke dua dan ketiga.
- Sangat baik untuk pembentukan otak bayi dan kesihatan otak ibu hamil kerana mengandungi DHA.
- Selain baik untuk otak, Omega Guard juga membantu menghalang kolestrol serta dapat memecahkan lemak jahat yang mudah terhasil oleh ibu hamil. Secara tak langsung dapat mengawal berat badan ibu hamil menjadi obesiti yang mudah menyerang ibu hamil.


ESP (Energizing Soy Protein)



- ESP ini hanyalah sebagai pilihan.. Tetapi sangat digalakkan sebagai bekalan protein untuk membina sel, tisu enzim dan otot ibu dan bayi dalam kandungan.
- Membantu dalam penyerapan zat dan nutrien makanan.
- Memberikan ibu dan bayi menjadi gebu pada kulit. 
- Melengkapkan pengeluaran susu badan.


Antara testimoni yang telah selamat mengambil Set Hamil Shaklee.. 




Waktu hamil adalah perkara yang sangat dinantikan buat pasangan yang berkahwin.. Lagi pula jika pasangan tersebut sudah lama berkahwin tetapi masih belum lagi menimang cahaya mata.. Jadi, gunakanlah masa dan ketika ini dengan baik dan makan vitamin yang terbaik dari Shaklee supaya proses kehamilan dapat berjalan dengan lancar.. aminn..



 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...