Cara Atasi Kembung Perut Dengan Mudah..

Pernah tak anda berasa perut meragam apabila makan bermaca-macam hidangan seperti waktu hari raya? bayangkanlah kalau ada kuih muih, lemang, ketupat, rendang, pulut kuning dan kambing golek.. aduh.. memang tak dapat nak tolak la semua tu kan.. tapi perasan tak bila sudah beberapa jam makan perut dah mula jadi tak selesa.. terkenyang atau terpadat dengan makanan atau boleh jadi kembung perut pula..




Apa yang menyebabkan kembung perut ini adakah kerana kita makan makanan tersebut dengan terlalu cepat dan menelan sebelum ianya lumat (sebab tu kita disarankan kunyah 44 kali sebelum telan makanan).  Situasi begini selalu kita nampak pada waktu hari raya kan.. maklum sajalah juadah yang dihidangkan pelbagai dan kita perlu tergesa-gesa makan semua sebab nampak semua sedap dan perlu cepat untuk pergi ke rumah orang lain.

Tambahan pula dengan makanan yang berlemak dan minum air berkarbonat.. Memang mengundang masalah di perut.. 

Eda pon selalu juga jadi macam tu.. pernah juga cuba cari di google cara atasi kembung perut dengan mudah.. di bawah ini eda senaraikan ya:

- Kunyah sehingga lumat baru telan..
- Jauhkan pengambilan air bergas..
- Makan dengan kuantiti yang sedikit.. (banyak lagi rumah nak pegi beraya kan)
- Jangan makan makanan penggalak asid di perut seperti makanan berlemak, bergoreng, kekacang, brokoli, bunga kobis dan sayur kobis..
- Buat pengidap penyakit gastrik, perlu hati-hati dalam memilih makanan ya..
- Lebihkan minum air masak/kosong..


Satu lagi cara atasi kembung perut dengan mudah yang ramai rakan eda suggest adalah dengan menelan Peppermint Ginger Plus agar segala angin dan sebu dapat dihilangkan..



Peppermint Ginger Plus ini sangat mudah ditelan dan ianya diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Pil ini boleh diletakkan di dalam air seperti teh atau boleh ditelah begitu sahaja.. Jangan terkejut kalau selepas beberapa minit anda menelan Peppermint Ginger Plus anda akan terkentut atau sendawa.. Apa yang penting kembung dan sebu di perut beransur hilang..

ubat-buang-angin-dengan-mudah-dan-pantas


Kandungan yang terdapat dalam Peppermit Ginger Plus adalah:


1- Daun pudina yang dapat mengurangkan rasa loya dan mual. Baunya juga sangat wangi..

2- Halia yang sangat bagus untuk mengelakkan kembung perut dan sistem penghadaman..

3- Jintan Manis yang baik untuk perut dan dapat elakkan perut dari berasid banyak dan berangin..

4- Bungan Lawang yang mana ia semulajadi mengurangkan kembung perut..  



Sediakan payung sebelum hujan.. Apa kata anda juga letak satu di dalam beg kerana banyak perkara boleh menyebabkan kembung perut. Jadi bersedia dari dari awal. Bayangkanlah kalau anda nak sedawa dan kentut pon susah nak lepas.. Memang menyiksakan.. (eda pernah rasa.. memang serba tak kena)

Sebotol Peppermint Ginger Plus hanya RM50.35. Ada 90 biji. Sangat berbaloi dan murah buat anda yang sering kembung. Jika anda hamil ada morning sickness pon sesuai.. tak lupa juga buat pengidap gastrik


 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...