Vitamin Shaklee Untuk Penyakit Osteoarthritis (Sakit Sendi)

Bertemu lagi kita di enrty kali ini.. Hari ini saya akan mencerikatan sedikit tentang vitmain shaklee untuk sakit sendi.. Pasti ramai dikalangan ibu bapa mahupun datuk nenek kita yang mengalami masalah sendi bukan..

Sebelum itu mari kita kupas sedikit tentang apakah itu sendi dan kegunaannya..




Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi.. ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri-ciri keradangan.. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu..

Hal ini boleh berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebankan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas.. Lama-kelamaan ia boleh menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakir degeneratif sendi)..



Keradangan yang selalunya berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang walaupun indivitu tersebut sihat.. Hal ini terjadi kerana tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaraskan dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan..


Sendi yang kebiasaannya mengalami keradangan adalah lutut.. Ini terjadi kerana lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa kita gunakan sepanjang hayat..

Antara tanda-tanda penyakit Osteoarthritis adalah seperti berikut:

1. Sakit sendi.. samaada siku, lutut mahupun bahagian sendi yang lain.
2. Susah untuk membengkokkan atau meluruskan sendi.
3. Kadangkala akan mengalami kebengkakan di bahagian sendi yang terlibat.
4. Terjadinya tulang sendi yang membesar..



Ramai yang bertanyakan bagaimana hendak mengatasi masalah ini..

Anda boleh amalkan 3 kaedah seperti berikut:

Kaedah Pertama : Mengekalkan tulang rawan yang sihat..


Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi dalam tiga cara:
i) menyokong keselesaan sendi
ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
iii) meningkatkan kesan kusyen

Kaedah Kedua : Mengurangkan inflamasi


Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan.. Ia juga boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi.. jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu untuk kita bergerak dengan lebih bebas.. Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama dlukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Kaedah Ketiga : Mengekalkan sel tulang yang sihat



Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, utot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Jadi jangan biarkan mak abah atau pun atok nenek kita dibelenggu dengan sakit sendi dan menyusahkan untuk mereka melakukan ibadah.. kecil sahaja pelaburannya tetapi besar nikmat yang bakal mereka perolehi.. Anda boleh jadikan hadiah setiap bulan untuk mereka..

Berminat??? Email atau SMS saya.

Eda Ejai


 Shaklee Independent Distributor [ ID No : 888 102 ]
 Contact No | WhatsApp/SMS :013 3976474
 Email : hidawati.kadiso@gmail.com
 Laman web: edaejaishop.blogspot.com
 Page : http://www.facebook.com/edaejaishop

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...