Impian Jadi Master Shaklee Malaysia



Semua Shaklee Independent Distributer (SID) di Malaysia pasti ada menyimpan hasrat ingin menjadi Master Shaklee di Malaysia.. Ya saya juga ada menyimpan impian begitu.. 

Banyak tangga 'rank' yang perlu dicapai oleh pengedar Shaklee sebelum sampai ke Master Coordinator. Target untuk menjadi Master Coordinator ini adalah sebagai target untuk pengedar Shaklee agar dapat memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan melahirkan lebih ramai pengedar yang bagus.

Tahukah anda berapa bonus bulanan untuk Master Coordinator Shaklee??  adakah 4 atau 5 angka?? ya memang menjangkau 5 angka dan mungkin lebih.. tetapi saya suka bila dari menapak dari bawak dah naik perlahan-lahan daripada baru menjadi ahli, melabur beribu-ribu ringgit dan akhirnya saya jatuh.. 

Antara faktor yang perlu ade untuk menjadi Master Shaklee Malaysia adalah:

1- Semangat untuk membantu orang lain


Membantu orang lain bukan bermaksud untuk membantu dari segi perniagaan sahaja, malah orang sekeliling juga.

2- Keinginan dan semangat yang membara

Semangat yang paling penting dalam apa juga bidang yang anda ceburi. Jika anda bersemangat pasti semua yang anda inginkan akan tercapai. Jangan mudah rasa mengalah. Perlu tanamkan dalam diri bahawa jika kita mengalah ramai lagi orang-orang dibelakang kita yang mengejar akan mendahului kita. 

3- Jangan mudah mengalah 

Tak perlu rasa mengalah denga rutin harian yang sibuk kerana semua Master Coordinator Shaklee adalah meraka yang mempunyai anak kecik, masih bekerja dan ada juga yang tiada talian intenet di rumah. 

4- Amalan Rohani kepada yang Maha Pencipta


Hubungan antara hamba dan tuhannya. Solat 5 waktu, dhuha, zikir, membaca Al-Quran dan tahajut boleh meningkan darjat hambaNya. 

5- Menjaga hubungan sesama manusia


Walaupun belum ataupun sudah menjadi Master Coordinator, tanggungjawab terhadap orang lain tetap tidak dilupakan.

6- Tidak beralasan

Semua orang ada masalah. Tipulah sekiranya tiada orang yang tiada masalah. Oleh itu sebagai pengedar Shaklee yang berimpian untuk menjadi Master Coordinator, mencari alasan adalah perkara yang amat dielakkan. Seharusnya kita memikirkan bagaimana untuk kita menangani masalah tersebut. 

7- Jangan pernah berhenti.

Belajar dan belajar walaupun sudah mencapai tahap yang paling maksima. Jangan pernah berhenti belajar kerana ilmu itu luas. 

Jika anda mempunyai ciri-ciri di atas, kami amat berbesar hati dengan kehadiran anda dalam kumpulan kami.

Anda boleh terus hubungi saya. 

Eda Ejai

 Shaklee Independent Distributor [ ID No : 888 102 ]
 Contact No | WhatsApp/SMS :013 3976474
 Email : hidawati.kadiso@gmail.com
 Laman web: edaejaishop.blogspot.com
 Page : http://www.facebook.com/edaejaishop

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...