Cara Hilangkan Jerawat Dikalangan Anak Remaja..

Ade emak-emak yang risau pasal jerawat anak remaja derang yang timbul tenggelam.. macam-macam cara dah buat.. dah macam-macam pencuci muka cuba tapi tetap hasilnya sama.. takot jadi parut dan tak hilang.. kadang-kadang tu bukan anak remaja je yang banyak jerawat, mak-mak dan bapak-bapak pon sama.. jerawat penuh satu muka..



Jawapan yang eda bagi mudah je.. 

Sebenarnya jerawat dikalangan remaja ni tak susah nak hilang.. Cuma perlu kena dengan produk yang betul dan teknik guna yang berkesan insyaAllah sekejap je dah kecut..

Meh eda cite skit kenapa remaja selalu tak berjaya atasi jerawat..

Pertama sekali punca utama jerawat ni adalah dari dalaman.. contohnya seperti hormon dan keturunan.. Jalan penyelesaian yang baik adalah perlu pakai pencuci muka selapas bangun dan sebelum tidur supaya kulit remaja yang banyak lakukan aktiviti kat sekolah waktu siangnya lebih bersih dan segar..

Kedua kerana kulit yang tak sihat.. Ade sesetengah jenis kulit muka yang sensetif dan tak mampu nak melawan bakteria yang berada dalam liang kulit.. dan akhirnya bakteria ini yang jadikan kulit berjerawat menjadi merah dan lebam..

Ketiga pula pemilihan produk dan cara yang salah.. Kita perlu tahu apa punca sebenar jerawat yang melanda anak-anak remaja ni.. kemudian baru la kita tahu macam mana nak atasi. Kalau sekadar mencuci kulit dari luar memang tak dapat nak selesaikan masalah ni.. apa yang penting kita perlu cari PUNCA SEBENAR jerawat ni tumbuh..


Macam mana nak buang jerawat ni???

Teknik 1: Kawal Hormon Lelaki..

Mungkin ramai yang tahu yang mana perempuan juga ada hormon lelaki yang dipanggil Testosterone. Bila hormon ni menaik, maka jerawat akan tumbuh..

Sebenarnya hormon inilah hormon yang paling tak stabil pasa usia remaja.. Ia selalunya berakhir pada usia 20-an.

Hormon ini disebabkan kilang minyak yang terlalu aktif. Oleh itu minyak yang banyak akan terkumpul di bawah kulit dan mengelembung. Kemudian bakteria akan masuk ke dalam bukaan liang roma dan kulit menjadi merah diawal kejadian jerawat..

Teknik 2: Menguatkan Daya Tahan Kulit..

Untuk melawan bakteria ni tak semestinya nak tunggu dah tua.. Sewaktu remaja ni pon boleh mengambil vitamin c untuk menguatkan kulit.. Vitamin c ni adalah zat yang paling penting untuk kulit.

Kerana Vitamin C akan menolong kulit hasilkan kolagen.. Kulit akan kuat dan sangat sihat bila cukup kolagen..

Selain dari tu, bila kulit dah kuat, semua perkara yang terjadi pada kulit seperti merah, lebam, luka mahupun parut akan cepat sembuh dengan cepat..


Untuk masalah student yang baru meningkat remaja ni eda dah gabungkan 2 produk berkesan yang boleh atasi masalah jerawat..






GLA Complex ni berfungsi untuk membantu mengawal hormon dan boleh menghalang jerawat dari tumbuh..

Kesannya kulit muka akan kurang berminyak dan jerawat mudah kecut.. GLA Complex ni tak de bau, mudah ditelan dan berbentuk soft gel..

Antara kesan GLA Complex yang mungkin korang belum tahu ialah:

-Mengandungi Vitamin E yang boleh mencerahkan kulit jerawat.
-Mengurangkan rasa gatal dan sakit pada jerawat.
-Meningkatkan kadar pemulihan luka jerawat.
-Menegangkan kulit.





Vitamin C Plus ni sangat semulajadi dan berfungsi untuk menaikkan paras kolagen dalam kulit..

Gabungan teknologi modennya memastikan vitamin C ini boleh kekal dalam darah untuk tempoh 5 jam selepas kita ambil.

Antara Fungsi aktif dalam vitamin C ialah:

-Mengecutkan jerawat dengan cepat
-Mencerahkan kulit jerawat
-Memudarkan parut jerawat.
Menguatkan daya tahan kulit pada radikal bebas
-Membantu mengatasi masalah sendi.  
  

Testimoni..



Ataupun, kalau anda agak sukar nak telan vitamin yang berbentuk pil, anda juga boleh ambil Vivix sebagai salah satu altenatif untuk kembalikan kulit yang menderita akibat jerawat tu tadi..


Kenapa eda katakan yang Vivix ni bagus untuk jerawat, ia kerana setiap saat dan ketika, setiap sel badan kita akan berganti, ada yang setiap 30 hari, ada yang setiap 60 hari. Proses ini adalah normal. 

Namun DNA kita mungkin mengalami kerosakan akibat radikal bebas maka sel baru yang mengganti mungkin turut mengalami ketidaksempurnaan. Ini juga menyebabkan proses penuaan menjadi lebih cepat. 

Fungsi Vivix Shaklee ini adalah melindungi dan memperbaiki sel DNA kita.. Sebab tu la bila kita lihat gambar diaatas kelihatan hampir tiada kesan jerawat.. Itu semua adalah kerana semua sel dan DNA telahpun diperbaiki oleh Vivix (atas izinNya juga)




Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D



No comments: