Diserang Stroke Akibat Hipertensi Dan Kolestrol TInggi..




Penyakit darah tinggi ni memang tak boleh nak jangka bila dia nak attack. Tapi kalau sekali dah kena attack boleh dapat strok.

Macam mak kawan akak ni, ada darah tinggi aka hipertensi. Stress dengan kerja yang bertimbun-timbun dengan kerja rumah lagi semua nak kena buat sendiri.

Lebih memburukkan keadaan bila kandungan kolestrol dalam darah juga tinggi. Sudahlah ada penyakit darah tinggi bila saluran pembuluh darah pun semakin sempit kerana kolestrol dan ditambah stress makin sukarlah untuk darah yang membekalkan oksigen sampai ke otak.

Bila mana darah yang membawa oksigen ke otak tak mencukupi maka berlakulah strok.

Satu perkara penting yang perlu diingat jika menghadapi situasi berhadapan dengan orang kena serangan strok adalah dengan merendamkan kakinya kedalam air panas(suam panas) dan melekapkan muka dengan tuala panas bagi melancarkan semula peredaran darah. Tips ini dikongsikan oleh seorang rakan akak yang juga seorang doktor.

Ada juga yang menyarankan supaya cucuk dibelakang telinga sehingga keluar darah dan picit darah tersebut sehingga berhenti. Cara ini dikatakan dapat membuang darah yang tersumbat dan melancarkan semula peredaran darah.

Kedua-dua cara ini adalah sebagai first-aid sementara menanti ambulans sampai atau tiba dihospital bagi mengelakkan strok menjadi lebih parah. Pastikan pesakit yg diserang strok dibawa ke hospital bg mendapat rawatan dalam tempoh kurang dari 5 jam selepas diserang strok.

Ini kerana dalam tempoh tersebut doktor dapat memberi rawatan yang lebih berkesan untuk pesakit bagi mengurangkan atau tiada langsung kesan sampingan dari serangan strok tersebut.

Berbalik pada kes mak kawan akak ni, setelah dia dimasukkan wad dan mendapat rawatan strok kawan akak membekalkan tonik Vivix untuk maknya. 

Memandangkan dia tinggal berjauhan dari maknya maka membekalkan tonik Vivix adalah pilihan yang terbaik.


Ini kerana tonik Vivix telah terbukti secara saintifik dapat mengawal tekanan darah dan seterusnya menstabilkan kandungan kolestrol di dalam darah. Selain itu, Vivix juga turut membantu melancarkan peredaran darah keseluruh badan dan memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak.

Jadi dia tak perlu terlalu risau mengenai tekanan darah tinggi mak nya dan kebarangkalian mak nya diserang strok sekali lagi.

Perkara yang mengejutkan dia adalah bila dia pulang ke kampung dan melihat sendiri perubahan pada mak nya yang mana sekarang ini lebih bertenaga, muka pun semakin berseri sampai makcik-makcik dia pun mengakui yang maknya kelihatan lebih muda.

Sekarang ni pun, mak kawan akak tu dah tak terlalu bergantung kepada ubat darah tinggi lagi.
Bagi kawan akak, dia rasa bersyukur sangat kerana dipertemukan dengan Vivix. Kini mereka sekeluarga dapat menjalani kehidupan dengan lebih gembira. Dan pastinya Vivix menjadi perkara penting yang perlu ada dalam keluarga mereka.

Bagaimana dengan keluarga kita?
Adakah kita mempunyai ahli keluarga atau kita sendiri yang mempunyai risiko mendapat tekanan darah tinggi yang seterusnya menjadi punca kepada strok?
Jika ya, amalkan lah tonik Vivix sebagai ikhtiar kita menghindari dari semua itu.
Tonik Vivix bukanlah ubat tapi ianya adalah makanan tambahan antioksidan yang paling berkesan bagi menangani penyakit kronik.

Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D


No comments: