Katahui Ketulan Di Payu Dara Yang Patut Wanita Ambil Tahu..



Ya, hari ni eda nak share tentang payudara.. 

Korang kena tahu yang semua ketumbuhan di payudara korang tu adakah kanser atau bukan. Buat pengetahuan, wanita dihasihatkan untuk memeriksa sendiri payudara mereka setelah habis kitaran haid pada setiap bulan. Dengan cara ini, jika berlaku kejanggalan pada payudara anda, pasti dapat dikesan dengan lebih awal. Hanrus diingat, bukan semua benjolan di payudara adalah kanser. Sebenarnya ade banyak sebab dan punca benjolan atau ketumbuhan yang berada di payudara anda.


Jom kita amek tahu tantang ketulan tantang ketulan di payudara anda. (eh orang lelaki pon tak terlepas dari kene kanser payudara tau..)


1- Kanser payudara


Benjolan ini selalunya tidak disertai dengan kesakitan di payudara. Sesetengah pesakit mempunyai perubahan pada kulit seperti kemerahan (erythematous), kulit tegang atau tertarik. Ia juga kelihatan seperti lesung pipit (dimpling). Benjolan keras yang kekal atau membesar tidak berkaitan dengan putaran haid atau dikalangan wanita yang telah menopouse.

2- Febroadenosis

Ia adalah satu ketumbuhan di payudara tetapi bukan kanser. Benjolannya selalu agak berbiji-biji. Kadangkala ia juga beserta sekali dengan sakit san saiz akan berubah-ubah mengikut kitaran haid.

3- Galactocele (bengkak susu)

Benjolan ini terjadi pada ibu-ibu yang menyusukan anak dan selalunya tempoh masanya tidak lama.

4- Breast cyst

- Satu benjolan yang lembut dan ia boleh ditemui dikalangan semua umur pesakit.

5- Fibroadenoma

- Ketumbuhan yang sering berlaku dikalangan wanita berusia kurang dari 30 tahun. Selalunya ia tidak mendatangkan kesakitan dan pesakit akan merasa seperti biji guli di payudara.



Dan dikesempatan ni, eda nak share juga pengalaman seorang wanita yang ada breast lump dan telah mengecil dari sebesar 50sen ke 5 sen saiznya..




Atas izinNya juga, berjaya bebas kanser payudara tahap 4.. Alhamdulillah..




Alhamdulillah.. ketulan berulang yang hinggap di payudara beliau juga semakin mengecil.. semua atas izin dariNya juga..





Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...