Kenapa Anak-anak Kita Perlukan Vitamin C??



Ada orang cakap budak-budak tak payah bagi supplement sebab badan budak-budak ni masih segar, masih muda.. Tak pe biar je derang ni dapat vitamin dari sumber asli..

Ye ni memang betul.. tapi ade tak kita check gaya pemakanan anak-anak kita.. Agaknya dalam sehari berapa hidangan buah derang makan? buah tu pulak tanam sendiri ke beli? kalau beli kita tau tak buah tu pernah disembur dengan racun perosak? dan kalau kita beli pon kita tau tak buah tu kita beli dari overseas atau dengan petani sebelah rumah? Buah-buahan tu pula adakah die masak ranum semasa dipetik atau pon masak sebab kene peram?

Korang tau tak buah yang jual kat kedai tu pon kebanyakanya dipetik semasa masih muda, kemudian diperam , diawet, dipacking dan kemudian barulah sampai ke tangan kita.

Ada tak korang terfikir apa yang tinggal dalam buah tu?? Berapa peratus zat yang tinggal ??

Setiap kali waku makan ada tak korang bg satu hidangan lengkap?? ade ikan, sayur dan buah?? Lengkap dengan segala vitamin, mineral, makronutrien, phytonutrien dll?

Sepatutnya waktu anak-anak membesar ni la derang perlukan zat yang optimum.. Bukan hanya untuk pembesaran fizikal tapi perkembangan minda juga perlu dititik beratkan.


Ada apa dengan Vitamin C 
(dah macam cerita Ada Apa Dengan Cinta plak.. hehhehe)

- Vitamin C ni dapat membina otot yang sihat.. Anak-anak yang sedang lasak dan sedang membina otot-otot mereka. Dengan otot yang sihat dapat membina metabolisme yang sihat serta pembakaran lemak yang lebih baik..

- Vitamin C ini juga dapat meningkatkan imuniti tubuh. Waktu membesar memang anak-anak kita lasak dan terdedah dengan bermacam-macam kemungkinan.. Oleh itu mereka perlukan kekebalan tubuh spaya takmudah diserang sakit terutama demam selesema. Bila anak kita sakit, kita pon susah hati juga kan..

- Vitamin C sangat penting untuk penyerapan zat besi. Kanak-kanak memerlukan zat besi yang cukup untuk membesar.. Tanpa vitamin c, zat besi tak boleh diserap ke dalam badan dengan baik.

- Colagen juga dibina daripada vitamin c. Sebenarnya tubuh badan kita boleh buat kolagen sendiri tetapi keupayaan menghasilkan kolagen ni semakin menurun apabila umur semakin meningkat. Sebab tu la kita tengok budak-budak kulitnya tegang, tapi kalau orang tua pula ada kedut sebab badan dah tak hasilkan kolagen..

- Vitamin C ni juga penting untuk penyembuhan. Sebab budak-budak ni kalau main tak jatuh tak sah kan.. oleh itu badan anak-anak ni kene cepat sembuh supaya nanti boleh main lagi..

Untuk pengetahuan korang, arnab boleh menghasilkan vitamin c derang sendiri tau.. malang sekali anak kita bukan arnab.. hehhehe.. Maka mahu atau tak kita mesti bekalkan anak-anak dengan vitamin c yang optimum.. Ini lah pelaburan kita untuk masa depan derang. Vitamin c yang optimum demi kesihatan yang baik sewaktu membesar.

Anak siapa penggemar Vita C Chewable ni?? Kalau anak eda kene sorok botol vita c ni.. biase sebotol boleh tahan sebulan tapi kalau tak pantau sebotol boleh tahan cuma seminggu je.. huhuhu..  





Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥eda83.blogspot.com
♥www.facebook.com/edaejaishop


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





No comments: