Perlu Ke Makan Makanan Tambahan??

Penting sangat ke makan makanan tambahan?? omputeh kate supplement..  Atau itu hanya sekadar strategi marketing pengilang suplemen itu sahaja untuk lebih melariskan produk mereka?? Padahal apa yang kita tubuh kita perlu adalah makanan yang sihat..


Image result for say no to medicine

Korang tau tak yang sebenarnya ada sesuatu yang pastinya buat anda teruja!!

Percaya tak kalau anda ada mengambil supplement boleh membuatkan anda termasuk dalam kategori orang-orang yang berisiko tinggi untuk mendapat penyakit kronik seperti jantung dan strok..

Ini adalah kenyataan dan bukan auta.. Ada kajian telah dibuat berkaitan tentang orang yang mengambil supplement dengan yang tak mengambil.. dan keputusannya berpihak kepada yang tak mengambil suplemen.. Lebi baik jangan ambil ya.. 



Merujuk kepada graf diatas, salah satu keputusan kajian yang telah dibuat kepada pengguna suplement dan yang tidak.. Jelas menunjukkan pengguna yang mengambil suplement berisiko lebih tinggi untuk diserang strok sebanyak 2.6% berbanding yang tidak mengamalkan sebarang suplement cuma 2.5%. 

Anda nak berhenti makan suplement??? Ya. Sebaiknya begitu lah.. kerana kesihatan anda lebih penting dari segalanya..


Perasan tak, kebanyakan pesakit yang telah dijangkiti penyakit yang kronik adalah kesan dari mengamalkan suplement.. Anda ragu?? cuba tanya mana-mana doktor yang pernah atau sedang merawat pesakit kronik.. pasti jawapanya hampir sama..



Graf ni pula menunjukkan kadar gula dalam darah pengamal suplement adalah lebih tinggi daripada yang tak makan apa-apa suplement.

Apa yang dapat saya sarankan adalah, kalau anda dah sakit tapi tak nak makan ubat dan makan pulak suplement yang samar-samar isi kandungannya lebih baik anda jangan ambil.. Bukan nya apa, suma risau yang suplement yang dijual dalam pasaran itu hanya melebihkan gula sahaja bagi memudahkan orang menelan.. kesan jangka panjang adalah potong kaki.. tak nak kan..

Tolong jangan dengar apa yang penjual suplement katakan.. kadang-kala mereka beria-ria produk yang mereka jual boleh merawat pelbagai penyakit. Tetapi akhirnya cuma overclaim semata. Kadang-kala mereka hanya hanya menjual dan tak pernah makan pon suplement yang mereka jual tu..

Semua ini adalah fakta.. kerana kajian memang telah dilakukan dengan Landmark Study.. semua keputusan telah dierekodkan.. 

Mari kita sama-sama selamatkan diri dan ahli keluarga dari makan suplement yang boleh memburukkan lagi kesihatan kita. Sayangi ahli keluarga dan rakan-rakan.. takut nanti daripada badan elok sihat makan suplement, lepas makan perlu menanggung penyakit pulak..

 Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D




No comments: