Merawat Kanser Pankreas Dengan Supplement Antioksidan..



Apakah itu Pankreas??





Pankreas adalah organ dalam perut yang terletak secara horisontal di belakang bahagian bawah lambung. Di dalam pankreas, sel eksokrin pankreas menghasilkan cairan pencernaan, sedangkan sel endokrin pankreas menghasilkan hormon insulin danglukagon yang mana ia mengatur tingkat gula darah dalam tubuh badan..

Korang tau tak, dalam banyak-banyak kanser, kanser pangkreas ni adalah kanser yang apabila dikesan ia sudah berada pada tahap yang kritikal di mana sel kanser telah merebak ke organ yang lain..


Kenapa boleh jadi macam ni ya??


Ini terjadi sebab kebanyakan pesakit kanser pangkreas tak tahu pon yang mereka sebenarnya mengidap kanser pankreas.. Mereka juga sebenarnya tak peresan pon yang mereka ada simptom dan tanda-tanda kerana tanda-tanda tersebut memang tidak jelas pada peringkat awal.

Korang ingat tak dekat seorang pelakon Shukery Hashim yang beliau secara tiba-tiba disahkan mengidap kanser pangkreas dan telah merebak ke organ lain..

Beliau adalah seorang yang sihat, sering bersenam dan aktif.. Pastinya beliau tidak menjangka akan diserang kanser pankreas..


Berita penuh boleh rujuk di KOSMO.




Mengikut pengamatan beliau, pada awalnya beliau langsung tidak terfikir ia adalah kanser. Hanya mengalami senak perut dan anggap hanya angin biasa.

Jadi bayangkan perasaan beliau apabila dirujuk kepada doktor pakar dan diberitahu beliau mengidap kanser pankreas tahap 4.


Antara penyebab kanser pankreas..


Pakar mendapati kanser pankreas banyak berkait rapat dengan pemakanan, namun penyebab utama kanser ini masih tetap tidak diketahui..

Pemakanan yang seimbang dan banyak nutrisi untuk mencegah kanser mungkin menjadi perbezaan kita hidup sihat hingga ke usia emas atau mungkin didiagnos dengan kanser di pertengahan usia..


Cadangan Nutrisi Untuk Mencegah Kanser Pankreas..

Pemakanan yang seimbang dengan sayur-sayuran dan buah-buahan, tabiat harian dengan mengamalkan supplement yang mana berfokus pada nutrisi tinggi antioksidan dipercayai dapat membantu mencegah kanser, termasuklah kanser pankers..


Vivix



Dapat memperbaharui sel mati dengan sel baru. Sel yang sihat akan mengurangkan risiko kanser, kerana kanser terjadi apabila sel yang rosak DNA nya tidak mati tetapi di"duplicate" oleh badan.


Vitamin E



 Vitamin C 



 Carotomax



Semua vitamin diatas dapat membantu mengurangkan kesan radikal bebas terhadap badan..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...