Cara Merawat Kayap Ular..


Kalau kita nak cerita pasal kayap ni memang dah terbayang-bayang rupa kayap tu.. Warna merah, berair dan mengelembung.. Rasa sakit dan pedih macam kene api.. boleh bayang tak macam mana sakit dia?? seksanyaa....



Penyakit kayap terbahagi kepada beberapa jenis.. 

1- Kayap melukut.

2- Kayap jagung.

3- Kayap ular (nama saintifiknya Herpes Zoster disebut sebagai Shingles yang mana ia berpunca daripada serangan virus Varicella Zoster (VZB) daripada kelompok virus herpes)
Apabila virus ini berada dalam badan, mangsa akan berasa demam, tekak loya dan pening berpanjangan. Salin daripada itu badna juga akan dijangkiti ruam panas, badan rasa sengal dan hilang selera makan. Jika ia lebih serius, pesakit akan dijangkiti gelembung air pada bahagian tertentu di badan..


Jika kayap anda lebih teruk, apa yang telah terjadi??

Bahagian yang berlaku lepuh tersebut akan menajdi bakteria yang berjangkit. Andai berlaku kayap dibahagian yang berhampiran mata, ia boleh menyebabkan parut pada kornea dan mungkin akan mempengaruhi penglihatan anda. Tahukah anda bahawa kayap ini boleh berjangkit pada muka, ada juga dalam sesetengah kes boleh membawa kepada kehilangan deria pendengaran, lumpuh pada muka dan mengurangkan deia rasa.


Antara petua orang tua-tua yang boleh anda lakukan adalah seperti berikut:

1- Asah kuliit pokok kerayong dan sapukan ke tempat yang telah dijangkiti. Kayap tersebut akan kering dan boleh dikopek begitu sahaja.

atau 

2- Potong batang keladi candik dan ambil airnya, kemudian sapukan ke tempat yang sakit. Esok hari kayap tersebut boleh dikoyakkan dan pulih.

atau

3- Asah duri pokok kekabu dan sapukan kepada kayap

Atau 

4- Ambil 10 duri pokok kekabu. Asahkan duri itu sehingga terkeluar cecair yang agak pekat. Tadahkannya dalam satu bekas dan sapukan cecair duri pokok kekabu itu pada bahagian kayap di anggota badan anda. Amalkan petua ini berulang kali sehingga kayap anda sembuh.

Atau

5- Ambil sebatang pokok keladi candik. Atau nama lainya keladi merbah. Seterusnya, anda keluarkan air dari batang pokok keladi itu. Sapukan air tersebut pada kawasan badan yang dijangkiti kayap. Pada keesokan harinya anda sudah boleh mengopek kayap itu seperti mengoyak plastik.

Atau

6- Ambil daun cili dan kapur makan. Kemudian tumbukkan atau ramas daun cili serta campurkan sedikit kapur. Sudah siap bolehlah disapukan di bahagian yang terkena kayap tadi. LAkukan sehari 2 kali. Kayap akan pudar dan baik dalam masa beberapa hari..

Atau 



7- Anda boleh ambil supplement Shaklee.. Antara supplemet yang disarankan untuk anda ambil adalah Nutriferon..



Nutriferon memiliki interferon. Interferon berfungsi untuk 'memberi alarm' kepada antibody untuk bertindak melawan virus, bakteria, kuman (bendasing) yang datang dalam badan. Jadi pertahanan pertahanan badan akan terus meningkat dan terus aktif dan melawan bendasing ini..


Apa yang pesakit kayap akan alami apabila mengambil nutriferon, interferon meningkatkan sistem pertahanan badan dan mula bekerja keras untuk melawan virus ini. jika sistem pertahanan badan tidak ditingkatkan, bagaimana mahumelawan virus dengan kadar yang cepat. Inilah pentingnya nutriferon..






Selain Nutriferon, anda juga amat disarankan untuk mengambil Vivix.

Vivix ini memiliki satu teknologi yang membantu dalam memulihkan sel sehingga ke DNA. Ia merupakan antioksidan yang sangat tinggi. Gabungan vivix dan nutriferon akan membuatkan sistem pertahanan badan semakin meningkat dengan jayanya. Dan pada masa yang sama akan membantu memulihkan pesakit kayap pulih dengan lebih cepat. Vivix juga membantu dalam mengatasi simptom-simptom sakit saraf atau keradangan yang diraasi oleh pesakit kayap. Disamping itu juga membantu memberikan tenaga yang cepat secara semulajadi.




 Bagaimana pula Garlic membantu atasi masalah kayap??



Garlic adalah bawang putih. Sebiji garlic Shaklee mengandungi segugus bawang putih. Seperti yang kita tahu, bawang putih secara semulajadi bertindak sebagai antibiotik. Pesakit kayap memerlukan antivirus dan antibiotik untuk kemballi pulih. Garlic membantu dalam membekalkan antibiotik yang semulajadi kepada pesakit kayap..

Dengan gabungan 3 supplemen ini, dapat membantu menampung keperluan antara satu sma lain bagi memastikan pesakit kayap kembali pulih. Gabungan ini adalah yang terbaik bagi memastikan kembali memulihkan kesihatan mereka yang alami kayap dengan cepat dan berkesan.

Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...