Come On My Beautiful Ladies..


Pertama sekali saya nak minta maaf andai coretan saya mengganggu perasaan.

Rasanya dah tak tahan memendam.

Saya dah buat biz Shaklee hampir 7 tahun. Dalam bisnes ni kita bukan saja nak menyampaikan produk Shaklee yg terbaik (saya berani cakap sbb ada studies.kalau ada yg nak tau boleh PM) tapi juga nak bantu bangunkan ekonomi masyarakat saya.

Tapi sedih juga kadang2, bila ada yang takmau berubah, dan nak semua datang dengan cara mudah.

Modal dah tak payah. Keluar berpanas berhujan pun tak payah. Fikir pun tak payah sangat. Tinggal nak buat je. Tapi..... 

Sedih dengan perangai masyarakat saya. Bila kita sebut tentang bantu orang, mereka expect mereka la yg dapat bantuan tu. Bila kita sebut tentang sedekah, mereka expect mereka lah dapat sedekah tu. Bila semua orang dapat bonus, mereka harap ada la yang akan share sikit sebanyak dengan mereka.

Come on my beautiful ladies. Kita semua lebih baik dari ini. Kita dijadikan sebaik2 ciptaan jadi jangan sesekali kita hinakan diri kita sendiri.

Jangan sesekali pandang dunia ni sebagai badan kebajikan yg setiap masa ada untuk bantu kita. Kita mesti bangkit berjuang!

Bacalah dan ambillah tahu bagaimana nasib pelarian yang sehelai sepinggang, ditolak ke sana ke sini, dijadikan alat oleh kerakusan manusia lain, dilayan umpama binatang..

Kenapa? Bila kita tak ada kuasa hatta ke atas diri sendiri, orang lain yg akan menguasai kita.

Cukup2 lah kita dah ditindas secara halus, jangan tunggu betul2 ditindas secara fizikal baru kita nak menyesal!

Kita semua mesti saling menguatkan. Bila semua orang pandai berenang, kita boleh selamatkan ramai orang lagi. Tapi kalau semua taknak belajar berenang sebab dah ada member yg pandai...agak2 siapa yg lemas dulu?

Jadilah wanita yg berdikari. Ada wawasan bukan sekadar di dunia tapi wawasan akhirat. Suri2 teladan kita bukanlah wanita2 yang lemah dan lembik. Kata2 mereka berbisa dan berharga.

Mengapa kita masih 'redho' dgn kehidupan yg penuh dgn rungutan? Barang naik, bil naik, cukai naik.... Kita tak boleh ubah pun semua tu sebelum kita sendiri berubah...




Dipetik dari FB puan Lyna Noh.. kalau yang baca ni tak terasa juga tak tau la.. mungkin tak ade hati gamaknye..

Ekonomi semakin meruncing.. kehidupan tetap harus diteruskan.. tapi apa yang kita dah buat?? Berusahalah.. berusaha tapi belum dapat hasil?? Tak pe.. mungkin rezeki kita lambat nak sampai.. tapi adakah kita rasa lebih seronok kalau hanya duduk diam dan cuma mahu rezeki datang begolek?? Renung-renungkan.. 

No comments: