OmegaGuard




OmegaGuard adalah pharmaceutical grades fish-oil supplement keluaran Shaklee. Almost everytime bila saya promote OmegaGuard pada customer, mereka akan bertanya "Fish oil supplement banyak jual kat farmasi kan? Yang bawah RM30 pun ada. Apa beza dengan yang Shaklee punya?" 

Yes memang betul, bukan setakat fish oil sahaja, vitamin lain pun seperti vitamin C, B, multimivatin, etc. banyak dijual di kaunter farmasi. Terpulang pada anda untuk memilih, tapi di hujung entry ini nanti akan saya explain kelebihan OmegaGuard berbanding fish oil supplements lain yang berada di pasaran. Sebelum itu, mari kita fahami apa faedah yang dapat kita perolehi dengan pengambilan OmegaGuard: 


1. Meningkatkan Fungsi Otak Bayi Dalam Kandungan 


Maka, ibu yang sedang mengandung amat digalakkan untuk mengamalkan pengambilan OmegaGuard. Anda perlu berhati-hati dalam pemilihan fish oil kerana sebahagiannya adalah dari sumber liver of the fish, which is tak sesuai untuk wanita hamil kerana ia mengandungi retinol dan vitamin A yang boleh mengakibatkan keguguran. Maka amat penting untuk memilih fish oil supplement yang terbaik. OmegaGuard mengandungi DHA dan EPA yang mencukupi untuk membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin. 

2. Meningkatkan Kesuburan 


Buat mereka yang sedang mencuba untuk mendapatkan anak (trying to conceive), OmegaGuard adalah supplement yang perlu dalam rutin harian anda. Mengandungi asid lemak Omega 3. Antara punca ketidaksuburan di kalangan lelaki adalah disebakan struktur sel sperma yang tidak terbentuk dengan sempurna. Omega 3 dapat membantu pembentukan acrosome yang lebih kuat dan sempurna. Acrosome merupakan struktur melengkung pada hujung kepala sperma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur wanita. 

Bagi wanita pula, Omega 3 membantu mengurangkan gumpalan pada dinding uterus dan membolehkan telur yang telah disenyewakan dapat melekat dengan sempurna. Kekurangan Omega 3 - Omega 6 juga turut dikaitkan dengan polycystic ovarian syndrome (PCOS), salah satu punca ketidaksuburan pada wanita. 

3. Meningkatkan Fungsi Hati dan Mencegah Kanser, Stroke dan Sakit Jantung 


OmegaGuard membantu memelihara fungsi hati, mencegah kanser hati dan meningkatkan kesihatan kardiovaskular. Kajian menunjukkan wanita yang mengambil Omega-3 supplement setiap hari dapat mengurangkan risiko mengalami barah payudara sebanyak 50%. Ia juga membantu mencegah risiko kanser prostat untuk golongan lelaki, kanser paru-paru dan juga kanser usus. Buat warga emas, OmegaGuard membantu mencegah dan mengurangkan risiko penyakit stroke dan sakit jantung. 

4. Meningkatkan Fungsi Otak 


Kandungan DHA dalam OmegaGuard membantu menguatkan memori, meningkatkan daya tumpuan, mencegah migrain dan penyakit Alzheimer, mencegah imsonia dan membantu mengurangkan tekanan. Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kembimbangan, neurasthenia, autism, kanak-kanak hyperaktif dan penyakit schizophrenia. 

5. Mengawal Kolestrol 

OmegaGuard membantu menurunkan paras kolestrol jahat (LDL), meningkatkan paras kolestrol baik (HDL) dan mampu mencegah pengumpulan triglycerides.OmegaGuard juga mampu mencegah tekanan darah tinggi dan membantu menyokong weight loss.

6. Memelihara Fungsi Sendi 

Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, rheumatism, gout dan memelihara fungsi sendi dengan efektif.

7. Memelihara Kecantikan 

OmegaGuard membantu merawat masalah kulit seperti eczema, psoriasis,kegatalan, kemerahan, skin lesions dan alahan kulit (rashes). EPA dalam OmegaGuard jugak membantu menghalang pembentukan androgen yang menjadi punca pembentukan jerawat dan cela pada wajah. Ia juga membantu melembabkan wajah dan menguatkan akar rambut supaya rambut menjadi lebih sihat bersinar dan tidak mudah gugur.

8.   Membina Imunisasi, Saluran Pernafasan dan Anti Inflamasi

OmegaGuard mempunyai unsur anti inflamasi dan mampu mengurangkan kesan luka pada otot dan tisu badan, seperti ulcer perut. Ia juga mampu melindungi dari Diabetes Type 2 yang disebabkan oleh inflamasi dalam sel lemak yang menghalang penghasilan insulin. Ia juga mengawal sistem imun untuk mencegah demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.


Banyak kebaikan yang boleh anda perolehi melalui amalan pengambilan OmegaGuard, jadi jangan ragu-ragu lagi. Kualiti fish oil supplement banyak bergantung pada jenis ikan yang digunakan dan proses untuk mendapatkan minyak ikan itu untuk dijadikan supplement. OmegaGuard diekstrak dari ikan laut air sejuk, bukan dari hati minyak ikan. OmegaGuard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan (remember, fish oil dari hati minyak ikan tidak sesuai untuk wanita mengandung).

Ekstrak dari ikan air laut sejuk juga mengandungi kadar EPA dan HDA yang tinggi yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

Proses penyediaan fish oil supplement yang terbaik adalah melalui kaedah molecular distillation, di mana proses itu dapat menyingkirkan toksin dan unsur bahaya dari ikan seperti lead, mercury, arsenic, cadmium dan banyak lagi. Keistimewaan OmegaGuard, ia telah melalui sekurang-kurangnya 3 peringkat molecular distillation, oleh sebab itu OmegaGuard dipanggil sebagai ultra pure fish oil supplement. Ia juga tidak mengandungi pewarna, perasa dan pengawet tiruan.

Jadi, buatlah pilihan terbaik. Dapatkan OmegaGuard dari E2 Shop sekarang.



Eda Ejai
Shaklee Independent Distributor 
ID 888102 
SMS/WhatsApp 013-3976474


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...