Cara Menangani Stretch Marks Lepas Bersalin



Fasa kehamilan adalah detik paling bermakna dalam hidup wanita.. Ianya lebih menyeronokkan apabila anda merasai bergerakan bayi dalam kandungan.. Tetapi tahukah anda kesan selepas melahirkan??? Stretch mark atau tanda regangan yang muncul disekitar perut dan kawasan sekitarnya..

Tahukah anda stretch marks ini adalah tanda parut yang kelihatan seperti urat-urat putih yang kelihatan di permukaan kulit.. Kebiasaannya ia kelihatan pada bahagian perut, lengan, pinggul, peha, punggung dan payudara.

Ia terjadi disebabkan pengaruh hormon kehamilan apabila terjadi regangan pada kulit secara cepat sehingga dapat merosakkan jaringan isu-tisu kulit sehingga kulit mengalami regangan secara berlebihan..

Untuk wanita yang hamil, kebiassannya stretch marks yang muncul berwarna merah jambu dan agak lebar, lama kelamaan berubah menjadi garis nipis berwarna keputihan atau kecoklatan.. Stretch marks ini juga boleh berlaku akibat daripada berat badan yang naik secara mendadak selain pengaruh ubat steriod pada ubat gemuk atau asma.. Apa yang penting kesan stretch marks ini pasti akan memberikan kerisauan kepada sebahagian besar wanita..

Bagaimana Vitamin E dan ESP dapat membantu. 




  1. ESP dapat menghilangka parut pada kulit kerana terjadi kesan dari protien untuk membentuk sel baru dan menyingkirkan set kulit mati.
  2. Bertindak sebagai anti-penuaan.. Sesiap yang memakan Vitamin E setiap hari akan kelihatan awet muda.. 
  3. Dapat menghilangkan parut, kedut dan kesan rekahan.. Oleh itu kulit kelihatan lebih mulus dan cantik berseri-seri..
  4. Mencerahkan dan mengecilkan kawasan areola yang kebiasaannya menjadi besar dan gelap selepas melahirkan. Kesannya kawasan areola akan kelihatan merah kemerahan seperti anak dara semula.
  5. Membantu mencegah pertumbuhan sel terutama kanser kerana Vitamin E boleh menolong mengecutkan pertumbuhan sel abnormal.
  6. ESP berkadar segera dah terus menyerap ke dalam darah. Ia mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan.. ESP juga sumber protien lengkap untuk menyokong kesihatan sempurna..
  7. Melancarkan saraf terutamanya bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu daripada berlarutan.
  8. MEndapat jolokan "Vitamin cinta", Pengambilan vitamin E secara konsisten mampu meningkatkan keinginan seksual di kalangan lelaki dan wanita sekaligs membantu menyelesaikan masalah kedinginan antara pasangan.


Gambar dibawah pula adalah testimoni pengamal ESP dan mereka sangat berpuas hati dengan ESP..



Perut macam pakai bedak lepas amek ESP.. haa.. ini kisah benar bukan rekaan..


Sebarang pembelian dan pertanyaan boleh terus menghubungi saya..
Eda Ejai
013-3976474

Dan jika anda malu atau segan mahu menhubungi saya tetapi mahu membeli barangan Shaklee, anda boleh terus klik ke gambar di bawah.. klik klik aje..



Tak tahu macam mane nak order?? klik saje di SINI untuk tutorial.. Selamat mancuba..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...