Nak Tulang Dan Gigi Kuat.. OsterMatrix Shaklee Bukan Sekadar Kalsium..




Ada berita baik buat anda yang tak gemar minum susu...tak kira la susu tepung bancuh sendiri, susu segar, tapi bukan susu pekat maniss yang manis amat tu..yang tu memang dah tiada kandungan kalsium..

Mengapa harus minum susu? adakah boleh jika tidak mengambil susu?? kebanyakan orang ramai yang menyatakan meraka sukar hendak menelan susu..

Tahukah anda, dengan meminum susu ia dapat membekalkan kalsium untuk badan anda...bukan sahaja produk susu je yang ada kalsium.. rujuk sini.. saya pernah kongsikan kandungan kalsium dalam produk lain..

Lega kan..Kerana ada yang tidak gemar minum susu boleh cari alternatif lain..keju ada, brokoli dll..


Apakah kepentingan kalsium untuk kita??

Kepentingan utama kalsium sudah tentu untuk membina tulang dan gigi yang kuat.
Anda mahu tau?? kini ada alternatif lain untuk anda untuk mengambilan kalsium dalam bentuk pil..OSTEMATRIX.




Fakta menarik lain tentang OsteMatrix Shaklee.

Selain dari untuk tulang dan gigi, kalsium berfungsi untuk:
1. Mengekalkan tekanan darah yang normal.
2. Membantu pengecutan otot dan saraf
3.Membantu mengurangkan sindrom PMS seperti kekejangan, kembung, moody. Amat sesuai bagi wanita yang selalu berhadapan masalah bila didatangi haid.

Mengapa Ostematrix Shaklee?

FAKTA : Setiap tablet mengandungi 250mg kalsium. Individu digalakkan untuk mengambil 1000mg kalsium setiap hari dan cara yang terbaik bukanlah ambil sekaligus 1000mg kerana ianya tidak akan menghasilkan kesan yang baik.
Kenapa? Sebabnya kalsium dapat diserap dengan baik bila diambil dalam dos yang rendah. Sebaiknya adalah tidak lebih dari 500mg setiap kali pengambilan. Sebab itu Ostematrix Shaklee dicadangkan :
Untuk pemeliharaan kesihatan : 2 kali sehari, 2 tablet selepas makan
Untuk masalah haid,kehamilan,stress,kekejangan dan kebas-kebas : 2 kali sehari, 3 tablet setiap kali selepas makan.
Untuk masalah tulang retak, osteoporosis : 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali.



Dan Kalsium (ostematrix) juga baik diambil bersama makanan. Bukannya ketika perut kosong.
Kalsium memerlukan Vitamin D untuk membantu penyerapan yang baik. Tanpa vitamin D, badan tidak dapat mendapat cukup 'hormone calcitriol' (dikenali sebagai Vitamin D aktif). Bila tidak cukup hormon ini, badan akan mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada, yang mana akan melemahkan tulang-tulang kita.

Kalsium dan Vitamin D sangat digalakkan untuk mengelakkan dari osteoporosis. Golongan yang paling sesuai untuk mengambil kalsium (ostematrix) adalah:

1. Ibu menyusu, mengandung
2. Suami/isteri bekerja yang selalu kepenatan dengan kerja
3. Warga emas
4. Wanita yang mengalami masalah PMS - sakit semasa datang bulan
5. Mereka yang mengalami kekejangan otot

Dah jelas?..anda golongan yang tersenarai 5 di atas?..jom rasai kehebatan Ostematrix..
Pil kalsium banyak di pasaran tapi yang mana yang dapat memberikan kesan terbaik kepada tulang dan badan anda..PASTIKAN setiap pil kalsium yang anda ingin beli mengandungi VITAMIN D untuk membantu kadar penyerapan..
Jangan main beli sahaja ye..dan ternyata Ostematrix pil kalsium Shaklee berbeza dengan pil kalsium lain..
Osteomatrix adalah supplemen yang membekalkan Kalsium, Magnesium dan dilengkapi Vitamin D untuk kadar penyerapan yang lebih baik dalam tubuh badan.


Dan dibawah ini adalah testimoni OsterMatrix dan mereka semua telah rasai kebaikan Ostematrix.. 






Sudah bace testomoni, dibawah ini pula video testimoni OsterMatrix yang memang real punya..


Sakit Tulang Belakang & Lenguh2 Badan

haa, ni pun selalu mak-mak alami sebegini. tengah menyusu anak sambil baring, bangun2 je tangan kebas. tengah nak tidurkan anak, bangun2 sakit pinggang, etc
Tengok apa mak sorg ni buat. dia ade masalah kekurangan kalsium sampai gigi anak susuan dia ade decay. Alhamdulillah sekarang setel.





Jika anda berminat boleh terus hubungi saya


Eda Ejai
 Shaklee Independent Distributor [ ID No : 888 102 ]
 Contact No | WhatsApp/SMS :013 3976474
 Email : hidawati.kadiso@gmail.com
 Laman web: eda83.blogspot.com
 Page : http://www.facebook.com/edaejaishop


Nak beli vitamin selain produk ni pon boleh.. klik sahaja di gamba eSell dibawah ini..




Klik di SINI untuk tutorial membeli secara online..




No comments: