Atasi Masalah Sembelit Bagi Ibu Hamil Dan Berpantang..

As’salam semua.. Apa khabar anda hari ni?? diharap semua sihat hendaknya ya..
Okeh, berbalik kepada tajuk di atas.. Masalah sembelit semasa hamil dan selepas hamil ni memang bukan masalah anda seorang saja.. tapi memang masalah wanita hamil seantero dunia.. hahha.. eh ini kisah benar tau.. nak tahu tak apa punca anda sembelit waktu hamil ni?


Punca Sembelit Ketika Hamil

Sebelum mengetahui cara hilangkan sembelit ketika hamil, punca sembelit harus diketahui. Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan terjadinya sembelit ketika hamil. Antara penyebab yang sering dikenal pasti ialah:
  1. Kurangnya minum air. Apabila tubuh mengalami hidrasi, usus akan menyerap lebih banyak air menyebabkan najis menjadi kering dan keras.
  2. Kurang pengambilan serat. Serat atau fiber banyak terdapat dalam buah-buahan dan sayuran seperti pisang, betik, oat dan brokoli.
  3. Selalu menahan diri dari membuang air besar atau bertangguh-tangguh.
  4. Kurang bersenam atau kurang pergerakan tubuh badan terutama warga tua. Apabila metabolisma tubuh menjadi kurang, pengerakan usus juga menjadi lemah dan sukar membuang air besar.
  5. Sembelit yang berpunca dari perubahan hormon terutama sekali ketika mengandung. Perubahan hormon progestron yang tinggi ketika mengandung akan meregangkan otot-otot menyebabkan keadaan sembelit.
  6. Janin yang membesar akan menekan bahagian usus juga akan menyebabkan lorong najis menjadi sempit lalu terjadinya sembelit
  7. Otot-otot perut dan usus menjadi semakin lemah disebabkan peningkatan usia.
  8. Ubat- ubatan tertentu.Zat besi yang berlebihan yang tidak diserap tubuh juga boleh menyebabkan sembelit. Sesetengah ibu hamil harus mengambil supplemen zat besi untuk mengelak anemia. Antara petanda sembelit disebabkan zat besi ialah najis yang bewarna hitam.
Apa yang eda dapat suggest kepada anda adalah, anda boleh mencuba Ostematrix.. ya eda sendiri sudah pon mencuba sendiri dan memang dapat rasakan perubahannya..
Bagaimana Ostematrix berfungsi?
  • Magnesium di dalam kaplet Ostematrix bertindak sebagai penenang otot usus
  • Otot usus yang gagal berfungsi atau menjalankan peristalsis dengan baik boleh menghalang najis dikeluarkan dengan lancar
  • Kalsium memastikan najis lembut dan mudah digerakkan, berbanding najis yang kering keras dan melekat dipermukaan usus.
BONUS: Kalsium boleh membantu menguatkan jantung, tulang, sendi dan gigi.
Ini pula testimoni salah soerang pengguna Ostematrix dan beliau sangat berpuas hati dengan Ostematrix..

Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





Ingin dapatkan supplement Shaklee dikawasan anda?

Johor
Kulai - Shikin 012-734 2653

Perak
Sitiawan - Azura 019-517 1797
Kuala Kangsar - Zalifah 013- 507 2165

Negeri Sembilan
Kuala Pilah - Anizah 019-330 4684

Kuala Lumpur
Cheras - Salmiah 018-778 8583 
Cheras - Salwahida 017-308 4239
Bandar Tun Razak - Faizah 019-248 1804 

Selangor
Shah Alam - Sharifah 019-372 5064
Shah Alam - Noriyani 012-311 2240  

Putrajaya/Kajang/Bangi
Shima 016-636 1793
Umi Fadzilah 012-409 0008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...