YAHUDI PUN TAK MAKAN VIVIX!




YAHUDI PUN TAK MAKAN VIVIX!

Masa pi US 2 tahun lepas, saya berpeluang utk mengetahui lebih lanjut tentang Vivix. Rupanya Yahudi yg mengamalkan pemakanan Kosher (dlm 20% di kalangan mereka) tak makan Vivix yg kita makan ni tau!


Kenapa?

Kerana Vivix di Malaysia dan negara lain mengandungi bahan non-Kosher iaitu anggur muscadine. Kenapa anggur muscadine bukan Kosher? Tu kena tanya diorang lah 😅

So Kosher Vivix dibuat daripada BUAH DELIMA instead of anggur Muscadine & proses pembuatannya dari penuaian sampai pembotolan mesti disaksikan oleh seorang rabbi.

Tp Kosher Vivix ni tak ada la dlm pasaran Malaysia.

Ada nak tau lagi tak tentang keunikan Vivix2 pelbagai bangsa ni? 😁


Dipetik dari wall Facebook Puan Lyna Noh



Uniknya Vivix ni pembuatannya pun ikut negara. Ikut syarat yang kerajaan tetapkan (kalau di Malaysia ni KKM la ye). Kalau tak ikut of course la tak lepas masuk kastam dan tak boleh dijual di sini.
Sebab tu Vivix setiap negara berbeza. Kalau stok Vivix untuk satu negara tu habis, tak ada nya boleh pinjam kat negara tu sikit. Kat negara ni skit. Tapi jangan risau, khasiatnya memang tiada tandingan.
Tu la pelik jugak ada yang berani sebarkan kata Vivix ni penipu. Siapa yang tipu siapa ni sebenarnya? Tipah jangan tertipu ya.



 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...