Cara Turunkan Albumin Dalam Air Kencing..


Apakah yang dimaksudkan dengan albumin??



Albumin adalah protein darah yang diproduksi oleh hati dan berperanan dalam mempertingkatkan volume darah normal. Tingkat albumin yang rendah dikaitkan dengan sirosis hati.. Tingkat albumin (albumin level) adalah kadar albumin (protein yang dibuat di dalam hati) dalam darah yang ditentukan dari pemeriksaan sampel darah. Tingkat albumin di bawah normal biasanya berkait dengan masalah gastrointestinal. 

Image result for buah pinggang

Buah pinggang berbentuk kacang dan buah pinggang kita diciptakan berpasangan, satu kanan dan satu lagi di kiri. Organ ini terletak dibawah tulang rusuk dan terletak di belakang kiri dan kanan tulang belakang. Buah pinggang kita melakukan pelbagai kerja-kerja yang berfungsi dengan sihat untuk badan kita. Ia boleh menapisbahan buangan daripada darah dan dikeluarkan melalui air kencing. Oleh sebab itu air kencing kita boleh memberikan maklumat tentang masalah yang buah pinggang kita hadapi dan mengenal pasti keadaan sebenar buah pinggang kita.


Buah pinggang kita membuang toksin dan bahan buangan badan bersama-sama dengan garam mineral serta air yang berlebihan. Jika air kencing kita mengandungi bahan-bahan yang biasanya diserap semula ke dalam darah dan tidak ditapis, ia menunjukkan masalah terhadap buah pinggang kita. Kehadiran tahap albumin dalam air kencing juga merupakan pengekalan cecair dalam darah dan ia menunjukkan dibawah keadaan biasa. Ia tidak harus melalui glomeruli atau penapis buah pinggang. Dan ini menjunjukkan terdapatnya albumin di dalam air kencing.


Mengapa albumin perlu melepasi glomeruli?

 Seperti yang diperkatakan tadi, albumin adalah protein serum yang terdapat dalam plasma darah. Ia melaksanakan fungsi yang penting dalam mengawal selia jumlah cecair dan tekanan oncotic darah. Sejak albumin mempunyai cas elektriknegatif dan ia juga terdiri dari saiz yang besar, makan buah pinggang yang tidak sihat menapis albumin sebagai satu pembaziran.

Jika ujian air kencing mendedahkan kehadiran jumlah yang tinggi albumin atau protein lain yang dipanggil imunoglobulin, seseorang itu disahkan mengidap proteinuria. Proteinuria ini merujuk kepada kehadiran protein dalam air kencing. 

Secara umumnya protein boleh masuk ke dalam air kencing jika penapis buah pinggang boleh meradang atau tidak berfungsi dengan baik disebabkan oleh penyakit buah pinggang atau masalah kesihatan yang lain.


Meraka yang mengalami tekanan darah tinggi atau diabetes mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat kesan albumin dalam air kencing. Apabila tahap albumin dalam air kencing tinggi, seseorang itu dikatakan mengalami macroalbuminuria. Pada waktu itu peningkatan tahap albumin dalam darah juga boleh bertanggungjawab untuk kehadiran protein dalam air kencing. Oleh itu, amatlah penting apabila tahap albumin dalam plasma darah juga dipantau bersama-sama dengan air kencng yang mengandungi albumin.

Dalam keadaan normal, kepekatan albumin dalam air kencing mesti berada diantara 0-8 mg/dl. Jika keputusan ujian air kencing mendedahkan tahap albumin yang tinggi, buah pinggangmesti diuji dan perlu mengambil langkah langkah bijak untuk mengembalikan albumin ke paras yang normal.


Bagaimana untuk mengurangkan kepekatan albumin dalam air kencing??


1- Mengekalkan paras gula dalam darah
- Paras gula yang tinggi adalah sama dengan masalah diabetes. Ya diabetes juga adalah salah satu faktor yang memyebabkan albumin berada di dalam air kencing. Hal ini adalah penting untuk anda memantau secara berkala tentang tahap gula dalam darah. Meraka yang mempunyai sejarah keluarga yang mengidap diabetes perlu lebih berhati-hati kerana meraka lebih berisiko.Jalan terbaik adalah turunkan paras glukosa untuk menormalkan tahap gula dalam darah.


2- Tekanan darah rendah
- Tekanan darah tinggi adalah satu lagi keadaan yang memburukkan lagi keadaan dan fungsi buah pinggang jika tidak dirawat, ia juga boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang. dengan pengambilan ubat-ubatan dan perubahan gaya hidup yang berkatan sudah tentu dapt membantu dalam menurunkan tekanan darah.


3- Ambil makanan yang sihat.
-Elakkan mengambil makanan yang diproses. Elakkan pengambilan garam yang berlebihan dan yang paling penting jauhkan diri dari memakan makanan yang bergoreng atau berlemak.


Kehadiran albumin dalam aie kencing juga mungkin kadang-kala dikaitkan dengan tahap albumin yang tinggi dalam darah, tetapi biasanya melalui air kencing ia boleh mendapatkan petunjuk masalah buang pinggang, masalah jantung, darah tinggi, kencing manis, jangkitan buah pinggang, jangkitan saluran kencing, dehidrasi, lupus erythematosus, amyloisdosis, multiple myeloma atau penyakit hati juga boleh menghalang mekanisme penapisan buah pinggang. 

Oleh itu, adalah penting untuk anda membuat pemeriksaan perubatan yang menyeluruh untuk mengenal pasti penyebab hadirnya albumin dalam air kencing anda. Jika tahap albumin di dalam air kencing adalah di luar julat normal, ujian perlu dijalankan secara berkala bagi menganalisis fungsi buha pinggang anda. Lebih baik jika didapat dikesan dengan lebih dan pasti akan menyelamatkan nyawa anda sebelum ia melarat..


Apa yang dapat eda cadangkan adalah jika anda mengalami masalah nahu menurunkkan albumin dalam air kencing anda bolah mengambil Omega Guard atau Vivix kerana kedua-duanya bersifat anti radang. Pesakit yang menggunakan vivix mendapat hasil positif kerana ia adalah tonik anti penuaan selular yang mampu membaik pulih sel hingga ke tahap DNA.






Untung sangat kepada siapa yang menggunakan Vivix sebagai ikhtiar kerana bukan sahaja organ tertentu mandapat manfaat, malah seluruh tubuh badan boleh sihat. Paling best apabila penggunaan yang berterusan boleh mengambalikan keremajaan tubuh sehingga 25 tahun lebih muda berdasarkan penyelidikan ke atas resveratrol. Promosi 2 botol Vivix LESS 5% dan PERCUMA KEAHLIAN Shaklee masih berlangsung.. Cepat sebelum promosi habis ya..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D







4 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zecter said...

Last2 jual produk.. Klu vivix tu 100+ gagah beli.. Ni 400+... Nk sihat mmg kma berkorban.. Tp klu xmampu sama je.. Jd yg kaya jela sihat

Hida Kadiso said...

Vivix ni pilihan sahaja en zecter..bukan paksaan.. mungkin boleh beli produk lain yang dalam kemampuan en.. bak kate Sham Visa, sakit tu mahal.. jadi, kita jagalah kesihatan kita sebaik mungkin.. =D

Unknown said...

sihat kte lg mahal x boleh dibeli bila sakit bnyk la keluar duit nk bli blik sihat kita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...