Cara Hilangkan Batu Karang Dengan Shaklee Tanpa Perlu Pembedahan..

Ye entry kali ni eda rase nak cerita pasal batu karang pula..


Jom ikot eda kupas tentang batu karang ni..

Sebenarnya penyakit batu karang ni berpunca dari air kencing yang mengandungi garam galian yang telah hancur. Kalau garam ini terlebih pekat, garam yang berlebihan ini akan bertukar menjadi keras dan ia dinamakan 'batu'.. jika sudah terlalu banyak dan besar 'batu' ini boleh menyekat pengaliran air kencing dan menyebabkan jangkitan. Jangkitan ini dinamakan "Renal Colic". Ia akan berlakunya sakit teruk disekeliling buah pinggang hingga ke bahagaian kelengkang. 

Tetapi jangan terkejut kalau ada sesetengah orang yang mengalami sakit batu karnag tidak merasakan sebarang tanda-tanda. 


Faktor Risiko.

1- Kurang air.
- Kalau tak cukup minum air, air kencing akan jadi lebih pekat. Oleh itu orang yang kurang minum air lebih mudah mengalami masalah batu karang.

2- Sejarah keluarga atau sendiri.
- Individu yang mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai batu karang lebih berisiko mengalami masalah yang sama. Dan harus diingat bahawa individu yang pernah mendapat batu karang juga berisiko untuk mendapat batu karang semula.

3- Umur
- Hampir mejoriti yang berlaku adalah dikalangan yang berumur 20 hingga 70 tahun.

4- Jantina
- Antara lelaki dan wanita, lelaki adalah lebih mudah mengalami masalah batu karang berbanding wanita.

5- Penyakit tertentu
- Penyakit yang diwarisiseperti sistinuria (masalah penyerapan dan metabolisme asid amino menyebabkan asid amino sisteina terkumpul dalam darah dan membentuk batu karang)

-Individu yang mempunyai penyakit kencing manis dan tekanan darah tinggi juga berisiko mengalami batu karang.

6- Kepekatan asid urik yang tinggi
- Selain itu, individu yang mengalami masalah kepekatan asid urik yang tinggi dalam darah juga dinasihatkan lebih peka menjaga kesihatan.

7- Kesan sampingan ubat
- Ada sesetengah ubat contohnya ubat diuretik boleh meningkatkan risiko pembentukan batu karang.

8- Pemakanan
- Makanan yang tinggi kandungan asid urik seperti organ dalaman, daging merah, makanan laut yang bercengkerang dan alkohol boleh meninggikan risiko mendapat batu karang. Dan diet yang kurang serat seperti kurang memakan buah-buahan dan sayur sayuran.

9- Kurang bergerak
- kurang bergerak disini bermaksud jarang bersenam atau lama terlantar lebih berisiko tinggi. Kerana aktiviti fizikal yang terhad menyebabkan tulang mengeluarkan lebih kalsium ke dalam darah. 


Tanda-tanda sakit batu karang.

Pada permulaan ianya terjadi, batu dalam ginjal ini jarnag menimbulkan masalah. Tetapi apabila batu-batu ini bergerak di dalam ginjal atau di dalam saluran kencing, kesakitann 

1- Pedih ketika membuang air kecil.
2- Rasa loya
3- Air kencing berbau busuk


Bagaimana batu karang boleh diubati/dihilangkan??

Sering kali doktor menemui "batu-batu senyap" ini semasa pemeriksaan kesihatan rutin untuk mengesan penyakit lain dan pesakit disarankan untuk 'tunggu dan lihat' daripada merawat.. Tetapi jika telah menunjukkan simptom seperti sakit yang terlalu teruk terdapat rawatan pembedahan dan bukan pembedahan boleh dilakukan. antara contoh pembedahan yang biasa dilakukan terhadap pesakit batu karang adalah pembedahan laparoskopik kolesistektomi.


Kebanyakan pembedahan pundi hempedu dijalankan menggunakan laparoskop. gamba amek kat google..

Sejenis tiup senipis pensel dengan sistem lampu dan kamera video yang kecil. Hanya beberapa insisi kecil akan dilakukan.


Selain dari menjalankan pembedahan, pesakit batu karang juga boleh mengambil Vivix sebagai altenatif lain jika tidak mahu dibedah.. Maklum saje la, kalau kita bercakap tentang pembedahan pasti semua kan seriau dan kalau boleh nak elakkan dari ianya berlaku.

Jom kita tengok testimoni pengguna Vivix ni..



Tak tahu macam mana nak digambarkan kalau kita dapat tolong orang.. Seronok sangat dan semoga batu karang tidak kembali lagi dengan mengamalkan Vivix.. Diharap dengan entry yang tak seberapa ni Eda dapat bantu lebih ramai orang-orang diluar sana agar penyakit yang dihidap dapat sembuh seperti sedia kala dengan izin dan kuasa Allah Taala..  


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥hidawati.kadiso@gmail.com
♥eda83.blogspot.com
♥www.facebook.com/edaejaishop


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...