5 Cara Hilangkan Kedut Di Wajah..

Bila kita sebut saja tentang kedutan di wajah, pasti kita akan kaitkan dengan faktor umur.. Ya semakin bertambah usia, semakin banyak kedutan yang akan semakin ketara di wajah kita. 





Antara kedutan yang paling jelas kelihatan adalan di bahagian dahi, bawah mata dan pipi.. kedutan tersebut boleh menampakkan wajah kita kelihatan lebih tua.. Pastinya ramai yang tercari-cari petua apakah yang paling bagus buat kita.. Dan yang paling penting ia selamat digunakan..

Berikut adalah petua hilangkan kedutan di wajah:

1- Lakukan masker betik.



- Hancurkan betik dan campurkan dengan satu sudu madu. Kemudian sapukan pada wajah dan dibiarkan selama 20 minit. Bilas dengan air suam.

2- Sapukan minyak zaitun.



- Bersihkan muka sebelum tidur dan sapu minyak zaitun ke seluruh wajah. Biarkan sehingga esok pagi dan cuci sehingga bersih.


3- Buat krim pisang.



- Ambil pisang masak dan hancurkan sehingga berupa krim. Sapukan keseluruh wajah dan biarkan 30 minit baru bilas dengan air suam.


4- Letak hirisan tomato.



- Hiriskan buah tomato secara bulat dan sapu dengan madu. Kemudian letakkan pada bahagian yang berkedut pada wajah. Tunggu sehingga 15 minit.

5- Ambil Suplemen Antioksida 



Untuk mengelak dan menghilangkan kedutan pada wajah, elakkan jerawat dan untuk awet muda tubuh badan kita memerlukan antioksidan. Dengan adanya antioksidan ini ia juga dapat meningkatkan kolagen pada kulit.

Suplemen yang banyak kandungan antioksidan adalah Resveratrol, Vitamin A dan Vitamin C.

Resveratrol mampu bantu menghilangkan masalah kedutan pada wajah dan masalah kulit yang kering kerana ia mengandungi antioksidan yang tinggi. Masalah kulit kering dan kusam ini selalunya dikaitkan dengan muka yang mudah kedut.

Buat pengetahuan anda, Vivix Shaklee mempunyai Polifenol 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol. Oleh itu Vivix dapat melindungi dan memperbaiki sel-sel kulit yang rosak. 


Di bawah ini Hida kongsikan sekali testimoni pengguna yang telah gunakan Vivix untuk atasi masalah kulit mereka.

Testimoni #1



Testimoni #2




Testimoni #3





 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...