Cara Tingkatkan Kesuburan Suami Dengan Mudah..

Kita kadang kala lupa yang tanggungjawab untuk mendapatkan zuriat tidak hanya berada dibahu isteri semata-mata.. Namun masyarakat kita masih lagi dimomokkan dengan 'Jika tiada anak PASTI ISTERI MANDUL'.. ini adalah realiti kehidupan.. bagi pasangan yang agak lambat untuk menerima cahaya mata pasti akan merasa begitu.. sedih bukan....




Apa yang penting adalah kesuburan dan sperma suami yang paling penting.. mengapa ia penting? kerana telur isteri iaitu Ovum hanya menunggu dari telur suami iaitu Sperma untuk disenyawakan.. 

Atas sebab itu, sperma dari suami perlulah pantas bergerak ke hadapan dengan pantas.. selain dari pantas, sperma juga haruslah sihat dan berkualiti..

Related image

Maksud berkualiti di sini adalah sperma yang tidak cair, tidak cacat dan kuantiti sperma yang banyak supaya peluang untuk ovum disenyawakan tinggi. Selain itu 'performance' suami juga mestilah terbaik.. 

Antara cara mudah dan berkesan untuk tingkatkan kesuburan suami dengan mengikut kelaziman sperma.. Selain itu sistem reproduktif itu sendiri sangat perlu nutrisi dengan cukup supaya ia terhasil dengan sempurna.. Kualiti yang bagus dan kuantiti sperma yang banyak disokong oleh kesihata seksual suami itu sendiri..

Terdapat 3 vitamin yang sangat digalakkan suami ambil..

1- Zink



Dalam sel prostat, zink paling banyak dijumpai.. Zink sangat bagus untuk tahap paras hormon lelaki (testosteron)

Jika suami mengalami disfungsi eraksi, mungkin paras testosteron berada dalam kadar yang rendah. Ada kajian yang telah mendapati zink bagus untuk bantu kekalkan kesihatan prostat lelaki dan ia juga dapat bantu menghalang pertumbuhan cancer prostat..

Bagi meningkatkan prestasi kelakian dan kesihatan jantung, zink sangat membantu dalam mengekalkan tenaga dalam otot.






Ketidaksuburan juga boleh berlaku jika kekurangan Vitamin E. Radikal bebas boleh menyerang sel sperma dan boleh rosak.. Untuk meningkatkan kesuburan vitamin E sangat perlu agar ia mampu mengurangkan tekanan oksidasi dan melindungi sel sperma..

Bagi meningkatkan kualiti sperma dari segi pergerakan, kita mesti memilih vitamin E yang lengkap dengan Selenium. Kerana ia menjadikan sperma yang tersedia dengan sistem GPS untuk sampai ke tempat yang dituju..

Jangka hayat sperma hanyalah boleh bertahan untuk hidup dalam 3-4 hari sahaja.. tetapi ia juga bergantung kepada keadaan rahim isteri.. Jika persekitaran rahim dan vagina leboh berasid, mungkin sperma akan mati dengan lebih cepat. Oleh yang demikian, kita haruslah memperkuatka sel sperma agar ia sihat, kuat dan pantas untuk sampai ke tempat yang dituju.

Apa yang penting mengambil nutrisi yang mengandungi vitamin E ke dalam diet harian dapat menaikkan paras testosteron lelaki. Jika paras testosteron cukup, pasti stamina dan minat seksual juga meningkat..





Ia bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindak balas oksidatif, ia juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. 

Sangat baik diambil kerana dapat meingkatkan jumlah sperma yang sihat, meningkatkan pergerakan sperma dan meningkatkan kualiti pada ovum (isteri juga boleh ambil)

Jangan terkejut jika anda ambil CoQ-Trol Plus ini tenaga akan berkekalan, peredaran darah semakin baik, dapat kulit yang lebih berseri dan fungsi kognitif meningkat. (menjana fungsi otak yang sihat dan meningkatkan fokus)


 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...