Supplement Bukan Ubat..

Image result for vitamin or medicine


Ramai orang 'treat' vitamin Shaklee ni macam UBAT. Sebab bila orang sakit ambil vitamin Shaklee, mereka jadi makin sihat & masalah kesihatan pun terasa sembuh. Sebab tu, bila masalah kesihatan dah pulih, dah tak nak teruskan ambil dah. Lepas tu, ramai yg canang sana sini, "si polan si polan tu sembuh sebab makan Shaklee". Lepas tu pulak, bila tak berkesan kat diri sendiri, mula la rasa "tipu je la Shaklee ni." Atau "aku tak sesuaila makan Shaklee ni".

Wahai cik abang, cik akak & cik adik. Ada 3 PERKARA PENTING yang eda nak share di sini:

1. Produk Shaklee BUKAN UBAT. Tapi cuma SUPPLEMEN (makanan tambahan).
Ambil produk Shaklee bukan sepatutnya bermula bila dah jatuh sakit. Dah demam baru nak ambil Nutriferon & Vita C, dah kena darah tinggi baru nak ambil Omega & Garlic, dah rosak kulit muka baru nak ambil Vitamin E & ESP, dah kena kencing manis baru nak ambil Vivix. NO. Tujuan pengambilan supplemen adalah untuk menutup lohong-lohong kekurangan nutrisi yg tak cukup diperolehi dari pemakanan seharian serta kesan proses penuaan. Supplemen sepatutnya diambil semasa sihat lagi untuk memastikan tubuh badan berada pada tahap kesihatan yg sepatutnya. Bila dah KENA penyakit, ubat doktor tetap kena ambil. Supplemen Shaklee ni cuma sebagai 'booster' & support je untuk melawan punca penyakit.

2. Sistem badan kita semua tak sama. Setiap manusia itu kan Allah ciptakan unik. Bila kita ambil satu-satu jenis supplemen itu dan berkesan pada kita, kita tak boleh expect (harap) kesan yg 100% sama akan terjadi ke atas orang lain. Contohnya, kita ambil Alfalfa masa berpantang susu badan kita jadi meriah. Kita pun terus canang kat kawan kita yg Alfalfa tu bagus untuk semua. Tapi bila tak berkesan pada kawan kita tu, kawan kita tu baby dia jadi naik bacaan kuning (jaundice) pulak. Susu pun tak jadi meriah pun. Dahhh dia salahkan Shaklee sebab tak berkesan & beri kesan tak bagus pada baby dia. Hakikatnya, tindak balas sistem badan setuap kita terhadap supplemen adalah berbeza. Sebab supplemen Shaklee sangat hampir dengan sistem semulajadi tubuh kita. Jadi, ia akan sebolehnya 'adapt' dengan keadaan semasa tubuh kita. So, disebabkan itu, kesan langsung supplemen pada orang lain mungkin tak sama dengan pada kita.

3. Pentingnya beli produk Shaklee dari MANUSIA; bukan ROBOT. Camana beli dengan robot tu maksudnya? Beli kat website macam Lazidah, Jalan11, LittleWhez dan sebagainya. Beli dari website macam tu memang mudah. Tapi, siapa nak consult kita cara pemakanan yg betul? Betul ke dosage yg pada botol itu benar-benar sesuai dengan keperluan kita? Kalau ada apa-apa kesan healing crisis selepas pengambilan, anda nak bertanya pada siapa? Siapa nak consult anda? Nak contact mana-mana je pengedar Shaklee untuk konsultasi PERCUMA? Mana ada orang 'beli seluar kat Giant lepas tu mintak servis potong kaki dia kat Jusco secara PERCUMA?' Mana ada orang beli skincare kat Himalaya tapi mintak cara pakai kat Body Shop kan? Sebab tu kena beli produk Shaklee dari pengedar yg sah & KOMITED. Yg ambil berat tentang setiap customer mereka. Macam saya.

Shaklee bayar bonus kami banyak tau atas setiap jualan. Belum termasuk Car Bonus & free National/International Trip. Kami memang syarikat MLM yg membayar bonus & ganjaran TERTINGGI di Malaysia. So, dapatkanlah khidmat kami. Kami memang dibayar untuk memberi servis yg TERBAIK kepada pelanggan kami.



Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...