Makan B Complex Air Kencing/Urine Berwarna Kuning?

Rata-rata buat yang pertama kali makan B Conplex pasti terkejut dengan air kencing/urine yang kelihatan sangat berwarna kuning.

Image result for urine test

Jangan terkejut ya, warna kuning pada aie kencing/urine selepas mengambil B Complex adalah normal. Sebenarnya ia berpunca daripada kandungan riboflavin (vitamin B2) yang menghasilkan warna kuning. 






Anda dinasihatkan agar minum air yang mencukupi (tidak kurang dari 2 liter).

Selain dari itu, vitamin B adalah sejenis vitamin yang mudah larut dengan air. Jika terjadi sebarang lebihan ia tidak akan disimpan di dalam badan, sebaliknya dibuang melalui sistem pencernaan. Oleh keranan itu, jika anda membuang air kecil, urin akan kelihatan sangat kuning seandainya kurang minum air.

Vitamin B akan terbuang keluar melalui air kencing jika kita kurang minum air. Segala kebaikan dan manfaat vitamin B akan sampai ke seluruh sel badan bila kita minum air dengan secukupnya. Jadi, anda perlulah minum air dengan cukup agar segala manfaat viamin B Complex itu tidak terbuang dan membazir begitu sahaja..


 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...