5 Kebaikan ESP Shaklee Untuk Ibu Hamil..

Kalau kita cerita pasal ibu hamil ni memang banyak dugaan. Muntah-muntah, tiada selera makan, pening dan mual.. Dan bermacam-macam lagi dugaan orang sedang hamil. Tak ketinggalan juga yang tiba-tiba ada tekanan darah tinggi dan masalah jantung menyerang apabila hamil. Pelik kan. Tapi itulah kenyataannya.. 




Hida dulu pon macam tu.. waktu hamil anak pertama tiba-tiba darah tinggi naik.. Kalau lihat dari segi fizikal macam tak percaya ja.. Hamil anak ke dua alhamdulillah semua baik-baik saja.. Hamil anak ketiga HB pula menjunam..  Lain anak memang lain gayanya kan..

Dan hari ini Hida nak share tentang kebaikan ESP untuk ibu hamil.


1- ESP bantu ibu hamil yang morning sickness.


- Morning sickness diawal kehamilan memang menjadi resam ibu hamil. Mungkin sebilangan kecil sahaja yang tidak laluinya..  Selain dari itu alah dan muntah-muntah akan terjadi apabila perut kosong. Dengan ESP ia dapat membekalkan tenaga yang berpanjangan sepanjang hari dan rasa kenyang lebih lama. Tambahan pula ESP Shaklee ini mudah dihadam.

2- ESP bantu kulit jadi gebu dan cantik.


- Protein sangat diperlukan untuk menghasilkan sel baru setiap hari. Sel kulit yang mati sepatutnya diganti dengan sel baru dan dengan pengambilan ESP boleh membuatkan sel-sel kulit bertambah gebu, halus dan cantik. Parut juga semakin pudar kerana protein telah menggantikannya dengan sel-sel baru. Ibu hamil akan menjadi lebih cantik dan menawan walau berbadan dua. Secara tak langsung kulit bayi dalam kandungan juga akan mendapat kebaikan ESP Shaklee juga. 

3- ESP bantu pembentukan otot dan otak bayi.

- Protein juga sangat penting untuk perkembanga otak bayi. Seawal waktu persenyawaan lagi otak bayi sudah mula berkembang dan ototya juga. Otak manusia terdiri daripada sel. Sel pula dihasilkan daripada protein. Untuk membina sel-sel ini, protein yang baik sangat dipelukan oleh bayi.

4- ESP mengawal berat ibu hamil dan elak diabetes


- Perasan tak yang apabila usia kandungan telah mencecah 4-5 bulan, selara makan ibu hamil kian meningkat. Pantang saja ada gambar makanan lalu di wall FB, pasti teliur-liur dan kalau boleh nak makan waktu tu juga. Jangan diikut nafsu ya. Risau juga apabila berat naik secara mendadak ia boleh mengakibatkan kencing manis.

ESP ini adalah minuman berprotein yang rendah Indeks Gliesmiknya (GI).Makanan rendah GI melambatkan penyerapan glukosa pada usus kecil. Oleh kerana inilah ramai ibu hamil gemarkan ESP kerana is membekalkan tenaga yang berpanjangan. Kencing manis yang terjadi pada ibu hamil pula terjadi apabila GI (makanan berat seperti manisan, nasi dan air manis dll) pada kadar yang banyak dan kerap.

5- ESP tingkatkan imuniti badan ibu hamil.

ESP Shaklee adalah minuman protein yang sangat berkhasiat dan membantu meningkatkan imuniti badan ibu hamil itu sendiri. Selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita dan ESP juga mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi dalam kandungan.


 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Hida untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Hida Kadiso
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram: 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...