Jaga Berat Badan Ya Abang Polis. Jom Check BMI Anda..

Image result for overweight cop
(gambar dari Google)


KANGAR: Police officers and personnel might not be considered for promotions if they are found to be overweight.

Bukit Aman internal security and public order department director Comm Datuk Seri Zulkifli Abdullah said that every personnel and officer had to pass the Body Mass Index (BMI) threshold to ensure they have the ideal body weight.

He said this was to instil a culture of healthy living in the police force so that they could perform their duties well.

He was speaking to reporters after a cycling programme to prevent crime in Perlis on Wednesday.

Comm Zulkifli and officers from Perlis also took part in 20km bicycle ride, that also saw the participation of Perlis police chief Datuk Azisman Alias.

He said the programme was in line with the objective of the “Trim and Fit” programme that was introduced last year to ensure there was an improvement in the health of police personnel. – Bernama


Sumber berita--> The Star Online

Tak tahu la ni berita baik atau berita buruk buat abang-abang polis seluruh Malaysia..

Image result for bmi chart

Berapa BMI abang-abang polis semua?? Kalau ada masalah nak check macam mana nak tahu BMI, abang-abang boleh check pakai calculator kat bawah ni.. senang je.. cuma isi kan tinggi dan berat sahaja.. kalau tak tahu tinggi berapa kaki dan inci, boleh klik kat METRIC tu untuk tukar kepada meter dan kg.. try ya..


Supplied by BMI Calculator USA


So cam ne?? ada yang terlebih berat?? Kalau ada tu jaga la kesihatan dan pemakanan.. Apa yang eda dapat suggest adalah abang-abang boleh cuba DETOX.. Tak susah pon.. Dan tak menyakitkan.. siapa-siapa pon tak nak kehilangan kerja atau pon terlepas dari mana-mana peluang pekerjaan yang mungkin ianya hanya datang sekali dalam hidup.. 

Tambahan pula jika hanya anda seorang yang bekerja dan satu-satunya menjadi tulang belakang keluarga.. Jangan jadikan ianya sebagai batu penghalang anda untuk terus berjaya.. teruskan usaha.. jangan pandang belakang.. anda masih ada masa untuk berubah.. caiyok-caiyok!!



 Semoga bermanfaat ya..  

Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...