Tips Kawal Gula Dalam Darah Untuk Pesakit Kencing Manis..

Kebiasaannya penyakit kencing manis ni berlaku apabila gula dalam darah yang berlebihan.. Dan ianya sangat bahaya kalau dibiarkan berlarutan.. 

Antara akibat yang sering kita lihat adalah anggota badan yang mungkin terpaksa dipotong sekiranya terdapat kompilikasi.. 

Dan bahagian badan yang sering berlaku kompilasi adalah kaki..


Ni antara contoh luka pesakit kencing manis yang eda jumpa kat google.. (sebenarnya banyak lagi luka kat kaki kesan dari kencing manis tapi tak sanggup rasanya nak letak 🙈)


Takut kalau tengok komplikasi kencing manis ni sebenarnya.. Risau sangat.. mana tau orang-orang terdekat atau diri kita sendiri tiba-tiba kerkena pula penyakit kencing manis ni kan.. 


Oleh itu, jom kita cuba beberapa tips untuk kawal gula dalam darah supaya tak naik.. 

- Makan ikut jadual dan jauhi skip makanan.
- Jangan ambil karbohidrat terlalu banyak dalam satu-satu masa. Cuba bahagikan portion karbo through out the day.
- Makan makanan yang tinggi kandungan serat.
- Paling penting, jangan skip makan sarapan pagi dan ambil sarapan yang berkhasiat.
- Bersenam dengan berkala sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.
- Kurangkan makanan yang mengandungi gula ringkas.
- Makan makanan yang dipercayai boleh bantu turunkan gula dalam darah seperti bunh tunjuk langit dan sebagainya.
- Amalkan supplement yang sesuai.


Salah satu killer supplement yang selalu diambil oleh pesakit kencing manis dan supplement ini disokong oleh kajian saintifik untuk membantu mengawal paras gula dalam darah yang eda cadangkan adalah Vivix..





Telah dilakukan banyak kajian antarabangsa yang telah dilakukan terhadap Vivix yang mengesahkan secara klinikal potensi Vivis sebagai altenatif bantuan kepada pesakit kencing manis..


Antaranya adalah seperti berikut:

- Kajian di Kanada terhadap sekumpulan orang Iran yang mengidap kencing manis/diabetes Type-II membuktikan kandungan resveratrol memberikan perlindungan tambahan kepada hati dan buah pinggang supaya tak rosak akibat pengambilan ubat diabetes dari hospital yang berterusan.

- Kajian dari Perancis pula mengatakan kandungan antioksidan dari anggur merah mengelakkan pembentukan lemak di sekitar otot dan membantu memperbaiki respons badan terhadap hormon insulin.

- Kajian terhadap anthocyanins dalam membantu mempernaiki keadaan diabetes. Anthocyanins juga merupakan salah satu kandungan yang tinggi dalam Vivix.


Bagaimana Vivix membantu pesakit kencing manis/Diabetes??

- Mengawal kepakatan gula dalam darah.
- Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap insulin.
- Menggalakkan penyembuhan luka dan elakkan kerosakan mata. 







Kalau anda salah seorang yang mengidap kencing manis/diabetes atau antara orang yang mempunyai risiko untuk mengidap diabetes atau mempunyai ahli keluarga yang mengidap diabetes, memang tiada silapnya anda berikhtiar dengan Vivix..

Siapa tahu yang anda atau insan yang tersayang juga boleh bebas dari kencing manis.. Pasti menjadi satu kenangan indah buat anda..

Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...