Cara Merawat Kanser Ovari Dan Mengenal Simptom-simptomnya..

Apa itu ovari??



Ovari ialah organ perempuan yang menghasilkan ovum atau telur. Proses untuk melepaskan ovum ke dalam salur falopia dipanggail pengovulan. Pengovulan ini terjadi secara berkala dan memberi kesan yang langsung kepada jangka kitaran haid. Selepas pengovulan ini berlaku, uvum akan bergerak ke uterus melalui salur falopia. Kemudian kehamilan akan terjadi jika disenyawakan oleh sperma dalam perjalanan ke uterus..


Fungsi ovari.



Ovari berfungsi untuk pembiakan perempuan..

Sistem pembiakan perempuan mengandungi dua bahagian utama:

a- Faraj dan uterus, yang bertindak sebagai bekas untuk sperma lelaki

b- Ovari yang menghasilkan ovum secara amnya. Kesemua ovum dicipta sewaktu dilahirkan.

 Sistem pembiakan perempuan selalu merupakan sebahagian dalaman. Faraj membuka ke luar vulva yang juga mernagkumi labium, kelentit dan uretra. Ia bersambung dengan uterus melalui serviks, sedangkan uterus bersambung dengan ovari melalui salur palopia.

Pada lebih kurang setiap bulan, sebiji ovum akan menjadi matang melalui proses oogenesis dan dihantar ke uterus melalui salur falopia. Jika dalam perjalanan ini ovum bertemu dengan sperma, sperma akan menembus dan bergabung dengannya. Proses ini yang digelarkan persenyawaan dan selalunya terjadi di dalam salur falopia. Tetapi juga boleh terjadi dalam uterus. Zigot yang dihasilkan akan melekat pada dinding uterus, di mana ia memulakan proses embriogenesis dan morfogenesis. Sewaktu perkembangannya mencapai tahap untuk untuk berhidup di luar rahim, serviks akan mengembang dan oengecutan uterus akan menolak fetus ke luar melalui salur lahir iaitu faraj.



Jika tidak disenyawakan, ovum ini akan dikeluarkan daripada sistem perempuan iaitu haid.



Penyebab kanser



Ramai yang sudah tahu apakah yang boleh menyebabkan kanser, termasuklah makanan yang kita makan setiap hari. Pendedahan berlebihan daripada matahari. Tabiat merokok yang menjadi tabiat juga sa;ah satu fakor penyebab kanser. Pencemaran, radiasi, lemak dan gula berlebihan dalam pemakanan dan apa sahaja yang dikenali sebagai karsinogen dalam istilah perubatan.

Sebenarnya setiap hari sama ada sedar atau tidak, suka atau tidak, kita sentiasa terdedah kepada bahan yang dipanggil karsinogen ini lebih tinggi berbanding generasi terdahulu.


Kanser Ovari Sangat bahaya.



Ovari adalah dua organ kecil yang berbentuk bujur dan merupakan sebahagian daripada organ reproduktif wanita yang menghasilkan telur ovum. Kanser ovum bermakna sel kanser membiak di kawasan ovari tersebut. Apabila sel kanser telah membiak, barangkali untuk kita kehilangan ovari adalah sangat tinggi dan ini boleh menyebabkan seseorang wanita tersebut sukar untuk hamil.

Kanser ovari ini boleh berlaku tanpa kita sedar kerana simptom-simptomnya agak mengelirukan kerana kebanyakan simptom-simptomnya lebih kurang sama dengan masalah wanita yang lain. Jadi, sukar untuk kita mengesan kanser ovari dapat dikesan dan waktu itu sudah terlambat untuk merawat. Kemungkinan besar sel-sel kanser telah merebak ke organ yang lain..

Sesetengah pesakit kanser ovari juga akan mengalami pembengkakan dibahagian perut disebabkan oleh pengumpulan cecair/lendir. Tetapi pesakit mungkin menyangka diri mereka semakin gemuk dan seterusnya tidak menyedari kehadiran kanser ovari tersebut.


Simptom kanser ovari



1- Kembung perut atau pembekakan pada perut.



2- Hilang selera makan
3- Sering merasa kenyang
4- Ketidakselesaan atau sakit di bahagian abdomen



5- Loya serta cirit birit



6- Kitaran haid tak teratur
7- Pendarahan tidak normal
8- Turun atau naik berat badan tanpa sebab



9- Kerap kencing
10- Rasa sakit ketika melakukan hubungan bersama suami



Produk apa yang sesuai bagi membantu pesakit kanser ovari?


Alfalfa Complex



Sel-sel kanser tidak akan tumbuh atau mmebesar dalam tubuh yang beralkali. Alfalfa Complex adalah makanan yang sangat beralkal. Ia membantu meneutralkan pH tubuh yang berasid supaya menjadi lebh beralkal dan ia boleh mempertahankan dan/atau menghnetikan pertumbuhan sel-sel kanser.



Nutriferon



Produk unik dari Shaklee ini dikenali sebagai NutriFeron ini membantu meningkatkan penghasilan interferon secara semulajadi oleh tubuh manusia. Ia merupakan satiu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan ia mempu merangsang dna mempertingkatkan sistem imun tubuh secara keseluruhan yang berfungsi untuk membunuh T-cells, B-sels dan makrofag.

Interferon semulajadi mengadungi polisakarida yang menrangsang dan mengaktifkan immunoglobulin yang melawan sel-sel kanser dan tomur. Selain itu juga mempu mengurangkan ketidakselesaan ketika rawatan kemoterapi.



DTX Complex



Hati sangat penting sebagai organ yang mencuci darah dan sistem perkumuhan, ia perlu bekerja keras terutamanya ketika penyakit sedang menyerang bagi menghalang penyakit tersebut merebak. DTX Complex berfungsi untuk membersih, mernagsang dan menghasilkan semula sel-sel hati apabila diperlukan.

Apabila ubat-ubatan dari kemoterapi dimasukkan, ia akan memaksa hati untuk bekerja dengan lebih keras. Ramai pesakit kanser meninggal bukan disebabkan oleh kanser tetapi disebabkan oleh kegagalan hati.



CarotoMax



Carotomax mengandungi gabungan kamplex karotenoid, Beta Carotena, likopena, lutien dan sebagainya yang sangat dengan sifat antioktida. Ia mengukuhkan sistem pertahanan tubuh, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ia mengurangkan radikal bebas yang menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida. Ini akan mengurangkan risiko kanser terutama sekali kanser paru-paru dan payudara.



Vitamin C



Pengambilan jumla besar vitamin c iaitu 10,000mg atau lebih sehari sebagaimana yang telah ditunjukkan oleh Linus Pauling Clinic mempunyai kedan dramatik terhadap tubuh yang sedang melawan penyakit. ia merangsang penghasilan sel-sel darah putih dan sel-sel tubuh yang mengandungi akstra vitamin c mempunyai peluang yang lebih besar untuk tumbuh semula tanpa termutasi. Kanser adalah disebabkan pertumbuhan sel yang tak terkawal semasa proses pertumbuhan semula.



ESP



Elakkan protein dari sumberhaiwan dan sebaliknya gunakan protein dari sumber sayur-sayuran kerana ia lebih mudah dihadam. Malah ia tidak mengandungi sebarang kesan antibiotik dan sebagainya yang boleh menjadi punca penyakit. Protein juga merupakan kunci sumber tenaga dan penghasilan semula sel-sel sihat. ESP ini adalah sumber protean terbaik berasaskan soya yang dijamin kualitinya.



Herb Lax



Sesetengah ubat-ubatan boleh mempengaruhi pergerakan otot pada kolon. Ubat-ubatan tersebut akan mempertahankan proses pembuangan najis dan ini akan menyebabkan masalah sembelit. Proses pembuangan adalah sangat penting dalam penyembuhan kerana ia turut akan menyingkirkan sisa-sisa toksik berbahaya. Herb-lax dapat membantu anda melawaskan dan menyingkirkan toksin dan ia bertindak sebagao detox.



Performance drink



Merupakan minuman untuk mengelak dihidrasi. Walau hanya mengalami 1% dihidrasi sudah cukup mengganggu inikan pula bagi mereka yang sedang melawan penyakit. Oleh itu anda mesti sentiasa minum air dengan mencukupi. Dengan Performance Drink, ia turut mengandungi trace minerals yang sangat penting untuk proses penyembuhan.

Runsing kerana terlalu banyak vitamin yang nak di telan?? Tak pe Shaklee ade sirap yang mudah ditelan dan hanya satu sudu teh sahaja yang diperlukan untuk setiap hari.



Vivix



Ya ini lah sirap Shaklee tu.. Korang tau tak yang kajian klinikal ada menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengalawan utama genetik yang menolog melambatkan penuaan pada tahap selular.

Salah satu kandungannya ialah resveratrol yang merupakan perubatan semulajadi yang mempunyai bikti kukuh dapat menghalang dan menghentikan sel-sel kanser dan turut menyerang sel-sel sihat. Resveratrol tidak merosakkan sel-sel sihat bahkan melindunginya ketika membunuh sel-sel kanser.

Vivix turut melindungi DNA sel, menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser serta melawan radikal bebas dan inflamasi. Ia juga bentu memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, tingkatkan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan antoksida dan peningkatan tenaga pada tahap selular.


Jom tengok testimoni Vivix ni.. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.. (ini bukan testimoni palsu tau)






Tetapi kita harus ingat bahawa kesan dan jangka masa penggunaan produk-produk diatas adalah berbeza mengkut individu kerana setiap orang adalah unik. Manum janji Allah, tiada penyakit yang diturunkan tanpa penawarnya kecuali mati. Oleh itu kita sebagai manusia digalakkan untuk terus berusaha dan jangan sesekali berputus asa.

Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D





1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...