Mantapkan Sistem Imunisasai Tubuh Badan Dengan Secara Semulajadi..




Untuk mempertahankan badan dari dijangkiti kuman, tubuh badan kita bergantung kepada sistem pertahanan bahan iaitu sistem imun yang mana akan mempertahankan badan kita secara semulajadi. Antara jangkitan kuman yang biasa kita dengar adalah seperti H1N1, SARS, bakteria, demam dan selsema..

Pada zaman yang serba canggih dengan pelbagai makanan ringan dipersekitaran yang tidak berapa baik memang amat sukar untuk kita mengekalkan sistem imun yang sihat. 

Kurang bersenam, tidak cukup tidur, memakan makanan yang diproses dan mengalami tekanan hidup merupakan antara faktor-faktor yang melemahkan sistem pertahanan yang mana kesannya membuat kita lebih terdedah dengan masalah kesihatan.

Tekanan mental dan fizikal memang boleh melemahkan sistem imun dan perkara ini telah pun dibuat kajian. Mari kita lihat beberapa fakta seperti berikut:

- Dijangka peluang untuk anda mendapat kanser adalah 50% menjelang tahun 2017.

- Dalam masa sedekat lalu, kematian disebabkan penyakit berjangkit telah meningkat dua kali ganda.
- Diantara usia 25 hingga 44 tahun, kematian disebabkan penyakit berjangkit telah meningkat enam kali ganda dari sebelumnya.

- Hanya disebabkan keracunan makanan, seramai sejuta orang telah mati setiap tahun.



- Seluruh dunia teleh menggunakan 50 000 tan antibiotik untuk manusia, haiwan dan tumbuhan.



- Satu dari nisbah tiga orang telah mengidap alergi.




- Secara purata kita akan mula mengalami selesema sebanyak tiga kali setahun.


Adakah dengan membiarkan sahaja tubuh badan kita terdedah dengan persekitaran yang begitu akan menyelesaikan masalah sistem imun yang bakal dicerobohi?? Apa yang perlu kita lakukan?? 

Bergantung kepada ubat apabila telah sakit memang patut kita tinggalkan sejak dari awal lagi. Apa yang perlu kita lakukan adalah mencegah lebih baik dari mengubati.


Apa yang boleh kita lakukan untuk mengembalikan kekebalan tubuh badan kita??

Apa yang boleh saya sarankan adalah anda boleh mengambil produk Shaklee untuk mempertahankan sistem imun anda.. antara yang sesuai adalah:



- Ia dapat menguatkan sistem imun dengan menggalak penghasilan interferon semulajadi dalam badan.






Lebih baik juga jika anda perkuatkan lagi dengan mengambil Vitamin C, Garlic dan Zink sebagai agen antioksidan yang mana dapat membantu tubuh badan menyahtoksin semua toksin dan bahan kimia yang boleh mengancam sistem imun tubuh.

Anda tidak perlu gusar kerana semua vitamin diatas adalah selamat kerana ia berasaskan sumber semula jadi, berkesan dan telah terbuksi secara saintifik. Ramai pengguna menggunakan produk Shaklee.. Semoga dengan apa yang saya kongsikan ini kita semua beroleh manfaat.



 Jangan segan silu untuk menghubungi saya untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥hidawati.kadiso@gmail.com
♥eda83.blogspot.com
♥www.facebook.com/edaejaishop


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...