Nak Cepat Kurus Selepas Hamil


Waktu  hamil adalah pengalaman yang paling indah buat semua ibu.. Tetapi bentuk tubuh badan seleas kelahiran boleh membuatkan anda merasa sangat down dengan keadaan tersebut.. Ramai yang mengatakan merak sudah "Lost Shape" selepas bersalin..


Banyak selulit dan keadaan perut yang menggelebar merunsingkan kepala.. Badan ala-ala model semasa zaman anak dara cume tinggal kenangan.. Oleh sebab iru ramai yang mencari petua dan cara yang paling berkesan untuk kuruskan badan selepas melahirkan..



Cara Kuruskan Badan Selepas Besalin

1- Lakukan senaman ringan


Kebanyakan orang ramai menyatakan selepas besalin tidak boleh melakukan senaman.. Tetapi sebenarnya senaman KEGEL boleh dilakukan pada hari pertama selepas bersalin lagi.. Otot lantai pelvik boleh diketatkan kembali dengan melakukan senaman kegel ini.. Ianya boleh dilakukan semasa membuang ai kecil dengan mengetatkan otot yang digunakan.. Anda boleh lakukan senaman ini dimana-mana tanpa sesiapa pon mengetahuinya dan sangat senang digunakan.. Ia juga boleh dilakukan bersama pelvic tilts, yang juga berfungsi untuk mengempiskan perut dan mengerjakan otot punggung..



2- Minum air yang banyak


Sebenarnya kita selalu keliru samada kita lapar atau dahaga. Bila sebenarnya tubuh kita memerlukan air (dahaga) tetapi kita menyangkakan kita lapar, maka perkara itu menjadikan bekalan kalori untuk tubuh badan kita berlebihan. Jadi kita harus minum air yang banyak wlaupun kita kitdak haus kerana air yang mencukupi dapat bantu kita mengurangkan rasa makan dansecara tidak langsung akan menghasilkan susu yang secukupnya untuk bayi kita..



3- Makan makanan yang tinggi protein


Semakin banyak protien yang kita makan, semakin tinggi kalori yang terbakar. Hasil dari Journal of the American College of Nutrition 2004 berdasarkan penelitian Thomas L. Halton dan Frank B. Hu, MD, PhD, diet tinggi protien terbukti meningkatkan kesan thermogenesis serta rasa kenyang dibanding diet dengan kandungan protien yang lebih rendah.

Sumber

4- Memberi bayi anda dengan susu badan


Tahukah anda 500 kalori dapat dibakar dalam sehari jika anda menyusukan anak dengan susu badan.. Sangat banyak kan kalori yang dibakar dalam sehari.. Sebab itu lah ibu-ibu menyusu kerap makan tetapi berat badan tetap maintain.. Jadi sekiranya ibu-ibu lepas melahirkan mahu menurunkan berat badan meraka, maka kurangkan pemgambilan kalori harian yang diambil.. Cadangan 1500-1800 kalori sehari sudah mencukupi.



Shaklee juga dapat membantu anda yang mahu kurus selepas melahirkan..


Lecithin- Bantu menguraikan lemak lepu dalam badan kepada molekul yang lebih kecik agar mudah dikeluarkan. Ia juga mengandungi kolin yang penting untuk daya ingatan otak. Lepas bersalin kan banyak sel dalam badan yang dah putus. So nanti tak de la lupa je kan.. hehheee


Alfalfa- Sebagai detoks.. Selepas makan lecithin maka inilah masanya untuk alfalfa membawa keluar lemak-lemak yang telah dipecahkan tadi dari badan kita.. Alfalfa juga berfungsi sebagai milk booster untuk menghasilkan susu badan yang lebih banyak.. (tetapi jangan dilupa asas penyusuan susu ibu iaitu demand & supply)


ESP- Esp mempunyai kandungn protien yang tinggi.. Dengan protien yang tinggi akan menolong kita merasa kenyang lebih lama dan dapat memberikan kepada keperluan protien yang terkomposisi dalam susu badan kita.. Tidak dapat dinafikan merak yang mengambil ESP mdah untuk kurus dan bonus untuk yang mengambil ESP adalah parut-parut stretch mark yang terhasil semasa hamil dapat dipudarkan..


Saya Pengedar Shaklee Taman Segar, PGA Cheras, Bandar Tun Hussein Onn, KL Sentral dan kawasan sekitar..

Eda Ejai
013-3976474

Berminat dengan barangan Shaklee boleh klik saja gambar di bawah..







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...