Doa Dan Zikir Untuk Ibu Menyusu

  • Berzikir dgn kalimah YA MATIN (Maha Sempurna KekuatanNya) 70 kali setiap hari. Waktu yg paling bagus adalah pada waktu malam dan subuh. Anda juga boleh bacakan zikir tersebut dan hembuskan ke dalam segelas air lalu diminum. 
  • Baca doa ini sentiasa terutama setelah solat "Ya ALLAH...permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan...AMIN..." 
  • Baca Selawat dan bismillah semasa hendak bermula sesi menyusu. 
  • Baca surah albaqarah ayat 60 - Sambil baca ayat tue letakkan tangan pada breast, usap2, and doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kite & supaya kite mampu membekalkan susu yg cukup pd anak kite hingga sekurang-kurangnye umurnye 2 tahun.

    Maksud ayat : Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi".


    Yakinlah...insyaALLAH susu badan kita akan bertambah jika kita istiqamah dengan amalan yg tersebut di atas.... Juz bear in your mind....banyak mana pon effort kita untuk banyakkan susu badan..."REZEKI SEMUANYA DATANG DARI ALLAH SWT..."

    Semoga kita semua beroleh manfaat.. aminnn..






    No comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...