5 Tips Untuk Bantu Masalah MOMNESIA..



5 tips untuk bantu masalah MOMNESIA: 

pregnancy brainKajian menunjukkan, penurunan memori ini adalah disebabkan kurang tidur, stress dan kurang nutrisi.)



°°° Tidur cukup & kualiti : Bukan senang nak dapat tidur cukup bila ada anak kecil. Sebaiknya orang dewasa tidur malam 7-9 jam/ hari. 



°°° Fokus lakukan satu benda dalam satu masa sahaja : Walaupun ibu mampu multitasking, cuba jangan terlalu menekan minda dan tubuh kita. Otak & badan kita boleh jadi 'letih' bila dipaksa bekerja terlalu banyak. Sebab tu kita mudah lupa dan tidak fokus. 






°°° Senaman/ riadah : badan aktif, edaran darah lebih baik dan fungsi otak akan menjadi lebih baik. Senaman otak yang boleh amalkan termasuk bertadarus Al-Quran, buat latihan matematik atau teka silang kata.






°°° Buat senarai tugas (to-do-list) : Cuba tulis senarai tugas, aktiviti & perancangan harian, mingguan atau bulanan. Semak senarai dari masa ke semasa untuk elak lupa.











°°° Ambil makanan untuk kesihatan otak : Bila dah selalu lupa ni, ibu-ibu kena selalu makan benda-benda yang kaya dengan omega-3, omega-6, antioksidan, folat dan zat besi. Makanan jenis ni membantu kecerdasan otak dan kurangkan masalah pelupa.


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...