Detox Part 1..


Selain kuman, bakteria, syaitan, badan kita juga adalah rumah kepada organisma-organisma kecil yang dipanggil parasit. Antara parasit yang berumahtangga dalam tubuh kita ialah cacing. Ya cacing.. Korang jangan ingat caring dok dalm perut je tau.. Cacing juga boleh ada di dalam organ dalaman di tubh badan kita.. Sebagi contoh cacing boleh berada di paru-paru, hati, pankreas, mata dan jangan terkejut jika eda katakan cacing juga boleh berada di otak kita..



Korang boleh bayangkan tak kalau cacing ni naik kat mata kita dan nampak die menguit-nguit?? huhuhu.. mintak jauh la..

Macam mana nak halau semua parasit ni?? 

Haaa.. sebab tu kita kena amalkan detox..

Selalu sangat kita dengar pasal detox kan.. Kat wall FB pon banyak dah cerita pasal detox.. macam-macam cara orang share.. nak buat ngan tak je.. 

Tapi sebenarnya apa yang kita nak detox??


Detox ni sebenarnya kita nak buang toksin dari dalam badan.. Badan kita ni banyak toksin, toksin ni masuk ke badan bukan melalui makanan yang kita makan je tau, sebenarnya kita lupa yang barang-barang kita guna sehari-hari pon ada parasit.. Parasit pon ada bermacam-macam jenis yang bersarang dalam badan kita.. Bukan hanya di dalam usus je tapi dalam organ lain seperti hati, paru-paru, otak, mata, jantung dan lain-lain..


Korang tau tak sebenarnya dalam badan kita terdapat heavy metal?? Ya kita perlu buang heavy metal tu.. Macammana boleh ada dalam badan?? macam pelik je kan heavy metal ada dalam badan.. Sebenarnya dalam air paip yang kita minum tu pon ada plumbum, ikan pon ada merkuri dan lain-lain lagi.. Benda-benda ni tak boleh ada dalam badan kita.. Ia bukan je boleh mengganggu fizikal tapi dalaman kita pon turut terganggu..

Serangan parasit pada tubuh badan manusia ni adalah sejenis penyakit tersembunyi.. Simptom-simprom yang diberi oleh jangkitan parasit ni menyamai simptom penyakit lain, jadi tak ramai orang sedar sebenarnya meraka mengalami masalah parasit..


Nak tahu lebih lanjut tentang simptom-simptom jangkitan parasit?? nantikan entry eda akan datang ye..


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥eda83.blogspot.com
♥www.facebook.com/edaejaishop


Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D






2 comments:

Ieza Zaslia said...

izinkan saya share ye info dlm blog cik/puan ni.. saya note sumber diambil dari blog puan juga... TQ in advance.. info yang manfaaat ni

Hida Kadiso said...

ye sis Ieza Zaslia silakan.. memang ditulis untuk memberikan maklumat kpd org lain.. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...